loading...
قیمت موبایل
Shiva بازدید : 46 دوشنبه 06 مرداد 1399 نظرات (0)
 

نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

 

گوشی سامسونگ گلکسی A50s از میان ‌رده‌های جدید برند سامسونگ از کشور کره جنوبی است. گوشی A50 نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی A50 که شش ماه پیش از آن عرضه شده بود، موفق‌ تر عمل کرده است. ممکن است این زمان زیاد به نظر نرسد، اما در عرصه رقابت سریع گوشی‌ های هوشمند، زمان زیادی است.

گوشی A50s  تقریباً همان A50 ، با کمی تغییرات کلیدی است. شرکت سامسونگ، رزولوشن دوربین جلو و دوربین اصلی پشتی را بالا برده تا در سطح رقبای هم ‌رده خود قرار گیرد. پردازشگر نیز کمی جدید‌تر، و اساس طراحی مشابه مدل قبلی‌ است، اما رنگ ‌آمیزی جذاب جدیدی در آن مشاهده می ‌شود. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هاکان موبایل قصد داریم به بررسی تخصصی گوشی ساموسنگ گلکسی a50s بپردازیم و شما را بیشتر با قابلیت ها و مشخصات این گوشی آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

بدنه : جلو از گوریلا گلس 3، فریم و بدنه از جنس پلاستیک.

نمایشگر : 6.4 اینچی Super AMOLED ، نسبت 19.5:9، فول ‌اچ ‌دی پلاس (2340×1080 پیکسل).

دوربین پشتی : سه‌ گانه. اصلی 48 مگاپیکسلی؛ f/2.0، PDAF . 8 مگاپیکسلی؛ f/2.2 ، اولتراواید. 5 مگاپیکسلی؛ f/2.2 ، سنسور تشخیص عمق.

فیلمبرداری : 4K  با سرعت 30 فریم در ثانیه.

دوربین سلفی : 32 مگاپیکسلی، f/2.0 ، فوکوس ثابت.

پردازنده : تراشه 10 نانومتری اگزینوس 9611 Octa  ، پردازنده هشت هسته‌ ای ‌(‌4 هسته Cortex-A73  و 4 هسته Cortex-A53 )، GPU Mali-G72 MP3 .

حافظه : داخلی 128 گیگابایت، رم 4 گیگابایت / داخلی 128 گیگابایت، رم 6 گیگابایت؛ قابل ارتقاء تا 512 گیگابایت با پشتیبانی کارت microSD .

سیستم عامل : اندروید 9.0 پای؛ رابط کاربری One UI  سامسونگ.

باتری : 4000 میلی‌ آمپر ساعتی ؛شارژ سریع 15 واتی.

امکانات ارتباطی : دو سیم‌کارت و تک سیم‌کارت؛ دارای LTE ، USB-C 2.0 ، وای‌فای a/b/g/n/ac ، GPS + GLONASS + BDS ، نسخه 5.0 بلوتوث، NFC .

متفرقه : اسپیکر، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش.

همانطور که از حرف “s” در این مدل پیدا است، این گوشی یک آپدیت کوچک از نسخه شش ماه پیش آن است. اینکه چه تغییراتی در آن داده شده و چه امکاناتی به آن اضافه شده را در ادامه‌ بررسی خواهیم کرد. پس همچنان با ما دز سایت هاکان موبایل همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

گلکسی A50s  یک بدنه مشابه A50  دارد. در جلو، نمایشگر بزرگ و لب ‌به لب با حاشیه ‌ها، با ناچ U  شکل در بالای آن دیده می‌شود. در لبه‌ پایین، یک حاشیه نسبتاً بزرگ را می ‌بینید اما طوری نیست که زیاد به چشم بیاید. پشت گوشی، جایی است که سامسونگ تصمیم به ایجاد تغییر در آن گرفته است. این قسمت هنوز نمای باشکوه مدل قبلی را دارد، اما اکنون الگوهای هندسی را در سطوح مختلف بازتاب می ‌کند.

افکت کلی، حداقل تا زمانی که آن را در دست بگیرید، بسیار جذاب است. پس از آن، تقریباً یک دقیقه طول می ‌کشد تا کل سطح با اثر انگشت و لکه ‌ها پوشش داده شود. به سادگی این لکه‌ ها تمیز می ‌شود، اما پس از مدتی می ‌بینید که تمیز کردن آن بی ‌فایده است و باید دست از این کار بردارید. مثل گوشی A50 ، تمام بدنه A50s  بجز نمایشگر از پلاستیک ساخته شده است. به وضوح، این بدنه حس شیشه یا فلز موجود در سایر رقبا را به کاربر القا نمی ‌کند. به هر حال، دوام پلاستیک نسبت به سایر بدنه‌ ها از دوام بیشتری برخوردار است و اگر شما کسی هستید که گوشی را زیاد رها می ‌کنید، اتفاقاً گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

همچنین این بدنه پلاستیکی، به کاهش وزن نیز کمک می ‌کند. وزن دستگاه کمتر از 170 گرم است که نسبت به سایر رقبای هم‌رده، مثل Redmi K20 با وزن حدود 190 گرم، بسیار کمتر است چرا که در این گوشی از شیشه و فلز استفاده می ‌شود. با ضخامت 7.7 میلی‌متر، این گوشی بسیار نازک است.

همانطور که برای یک گوشی در این رنج قیمتی انتظار می ‌رود، A50s ضد آب و گرد و خاک نیست. اگر این چیزی است که شما می‌خواهید، باید کمی هزینه بیشتر بپردازید.

Design of Samsung Galaxy A50s

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A50s

صفحه نمایش A50s  نیز مشابه همان مدل قبلی یعنی، A50  است. این نمایشگر 6.4 اینچی، دارای رزولوشن 2340×1080 بوده و از نوع Super AMOLED  با یک ناچ U  شکل در بالای آن است. این صفحه نمایش یک چیدمان معمولی RGBG  میان-پیکسل در یک الگوی الماسی دارد که به معنی آن است که یک رزولوشن کامل را نخواهید داشت، اما در این تراکم پیکسل، دیدن آن دشوار است.

کیفیت این پنل عالی و دارای کالیبراسیون رنگ است. وقتی تلفن در حالت پیش ‌فرض بسیار دقیق Natural mode  قرار دارد، فضای رنگ به هدف sRGB  می‌رسد. اگر می‌خواهید اشباع رنگ غیر ضروری تری داشته باشید، می‌توانید تنظیمات را به حالت Vivid  تغییر دهید،  این حالت همچنین به شما کنترل درجه ‌حرارت رنگ سفارشی می ‌دهد، ما ترجیح می ‌دهیم به حالت طبیعی تکیه کنیم و به شما توصیه میر‌کنیم که همین کار را انجام دهید.

با کنار گذاشتن دقت رنگ، این پنل در جهات دیگر بسیار خوب عمل می‌کند، مثلاً میزان دید در فضای بیرون و زاویه دید بسیار خوب است. متاسفانه، در حالی که سیستم‌ عامل مدیریت و گستردگی رنگ را پشتیبانی می‌ کند، صفحه نمایش اینطور نیست و شما قادر به تجربه رنگ ‌های گسترده در برنامه ‌های سازگار نیستید. همچنین این نمایشگر از HDR  پشتیبانی نمی‌کند.

برخلاف این مسائل، نمایشگر گلکسی A50s  تجربه یک مشاهده یکدست را ارائه می ‌دهد که برای گوشی موبایل در این رده بسیار عالی است.

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A50s

سنسور اثر انگشت گوشی a50s

در کنار کیفیت عکس‌ها، صفحه نمایش A50s  دارای یک سنسور اثر انگشت درون صفحه است. برخلاف سنسور اولترا سونیک در گلکسی S10  و گلکسی Note10 ، سنسور این گوشی اپتیکال است.  متأسفانه سنسور A50s  زیاد خوب نیست و کند‌ترین سنسوری است که تا به حال مشاهده کردید. این مشکل بخاطر سنسور نیست، بلکه خود تلفن بعد از اسکن، نیاز به کمی زمان برای روشن شدن دارد. زمان روشن شدن گوشی از حد معمول بسیار بیشتر است. سامسونگ در اینجا واقعا نیاز به بهینه ‌سازی نرم‌افزار دارد چون تجربه کلی استفاده از سنسور اثر انگشت بسیار کند و سنگین است.

نرم‌ افزار گوشی سامسونگ گلکسی A50s

گلکسی A50s  با نسخه 1.5 از One UI  سامسونگ  بر پایه اندروید   Pie9.0  ارائه می‌شود. One UI یک افزوده جدید برای دستگاه‌های سامسونگ در سال 2019 بود و به سادگی بهترین تجربه را برای سامسونگ به ارمغان آورد. طراحی UI  سازگار، شهودی و به طور  کلی خوب است. اگر سامسونگ آن را به تنهایی به کار می ‌برد، یکی از بهترین تجارب نرم ‌افزاری در پلتفرم اندروید به شمار می ‌رفت.

متأسفانه، گلکسی A50s  با دسته‌ای نرم‌افزار bloatware  همراه است که فضای زائد زیادی از گوشی را اشغال می ‌کند و مدام خواهان نصب نرم ‌افزارهای بیشتر است.  در حالی که این چیزی نیست که در دستگاه های پرچمدار پریمیوم شرکت مشاهده کنید، بودجه سامسونگ و پیشنهادات میان رده سامسونگ، اغلب با برنامه های تبلیغاتی متعددی که از قبل نصب شده اند به همراه پیشنهادهایی برای نصب، ارائه می شود. این دقیقاً مشابه تبلیغاتی که در MIUI  می‌بینید نیست، اما تا حدی نزدیک است.

البته امکان حذف بسیاری از برنامه‌های حجیم و نصب نکردن پیشنهادها وجود دارد. اما شما هنوز با برنامه‌ هایی از مایکروسافت و فیسبوک که نمی توان آن‌ها را نصب کرد، درگیر هستید. فیسبوک همچنین برنامه ‌های پنهان نصب‌ شده دیگری روی گوشی دارد که برای به‌روزرسانی در پس‌ زمینه طراحی شده‌اند، حتی اگر در در فروشگاه ‌های گوگل یا سامسونگ آن‌ها را آپدیت نکنید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات برنامه‌ها، آن‌ها را غیرفعال کنید.

نکته:

البته که بسیاری از این رفتارها وابسته به بازار هستند، اما شرکت کردن سامسونگ در چنین برنامه‌ای جای تأسف است. با توجه به افزایش نگرانی‌ها در امنیت و حریم خصوصی، باید بیشتر مواظب برنامه‌ هایی که روی گوشی خود نصب می ‌کنیم، باشیم. درست نیست که تلفن‌ های خود را با دسته ‌ای از برنامه‌ ها پر کنید که بسیاری از آن‌ها تا حد زیادی ناشناخته هستند و لزوما در مورد کاری که با داده‌های شما می ‌کنند، اطلاعاتی ندارید. انتظار می‌ رود که سامسونگ در این زمینه بهتر عمل کند.

نرم‌ افزار گوشی سامسونگ گلکسی A50s

عملکرد گوشی گلکسی ای 50 اس

گلکسی A50s  از اگزینوس 9611 بهره می‌ برد که آپدیت جدیدی از نسخه اگزینوس 9610 در گلکسی A50  است. همچنین از نظر حافظه نیز مشابه نسخه قبلی بوده و با یک رم 4 گیگابایت و حافظه 64 یا 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت microSD  همراه است.

در عملکرد و اجرا، گاهاً گلکسی A50s  ناامید کننده است. تلفن، حتی در زمان انجام کاری ساده مثل جستجو در برنامه گوگل دائماً کند می‌شود. همچنین برنامه‌هایی که در دستگاه‌ های میان ‌رده اگزینوس معمول هستند، کند می‌شود. در حالی که در دستگاه ‌های اسنپدراگون این مسئله بهینه‌سازی می ‌شود. مثلاً برنامه ‌ای مثل تویتر که در گوشی ‌های اسنپدراگون خیلی عملکرد خوبی دارد، در A50s  بسیار کند است.

اگزینوس 9611 در A50s  با این قیمت اصلاً مناسب نیست و انتظار می‌رود کمی قوی ‌تر و سریع ‌تر شود تا بتوان آن را رقیبی برای اسنپدراگون 730 یا حتی اسنپدراگون 712 دانست که هردوی آن‌ها بسیار سریع‌ تر هستند. نرم‌افزار و رابط کاربری One UI  نیز همچنین به نظر می‌رسد که برای این سخت‌ افزار بهینه نشده و گاهاً بسیار سنگین به نظر می‌رسد.

در بازی کردن با گوشی، گلکسی A50s  عملکرد خوبی دارد. بازی‌هایی مثل پابجی قابل اجرا هستند، اما حتی در پایین ‌ترین سطح، ما نمی ‌توانستیم پیوسته با سرعت ۶۰ فریم بر روی دستگاه بازی را اجرا کنیم. به هر حال، در بازی ‌های معمول، سخت‌افزار را می ‌توان مناسب و توانا دانست و نمایش آن بسیار خوب است.

 

صدا و اسپیکر گوشی galaxy a50s

در عملکرد صدا، گلکسی A50s  خوشبختانه یک جک هدفون دارد. سامسونگ یک هندزفری نه چندان با کیفیت را در جعبه گوشی قرار می‌دهد که صدای آن زیاد خوب نیست اما خب می ‌توانید جداگانه یک هندزفری برای آن خریداری کنید. متأسفانه اسپیکر پایین گوشی کیفیت صدای پایینی دارد. این اسپیکر صدایی ضعیف و ملایم دارد که بدون در نظر گرفتن حجم آن آزاردهنده به نظر می‌رسد و مستقیم به ته گوشی می‌رسد، که باعث می‌شود این صدا در تماشای فیلم و بازی کردن نامتعادل باشد. به همین دلایل است که ما وجود جک هدفون در گوشی را مهم می‌دانیم.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A50s

گوشی گلکسیA50s  دارای یک مجموعه دوربین سه‌ گانه در پشت بدنه است که شامل؛ دوربین 48 مگاپیکسلی واید، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌باشد. دوربین جلو و دوربین پشتی اصلی قادر به فیلمبرداری 4K  هستند، اما دوربین اولتراواید تنها با کیفیت 1080p  فیلمبرداری می‌کند.

برنامه دوربین در گلکسیA50s  مشابه دیگر گوشی ‌های اخیر سامسونگ است. استفاده رابط کاربری بسیار ساده و راحت است. حالت‌های مختلف دوربین اصلی در پایین صفحه را می‌توان شخصی‌سازی کرد که به این معنی است که شما می‌توانید هرکدام را انتخاب و یا حذف کنید. جابجایی بین دوربین اصلی و اولتراواید با شاتر امکان‌پذیر بوده و دسترسی آن ساده است. همچنین این برنامه دارای یک حالت Pro  است که در این گوشی گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی پیش روی شما نمی‌گذارد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A50s

عکسبرداری در روز با galaxy a50s

کیفیت تصاویر در نور روز خوب است اما بی ‌نقص نیست. در این عکس‌ها سعی شده نویزها کاهش داده شود که با کاهش زیاد جزئیات همراه است. سپس با تیز شدن لبه ‌ها سعی در جبران این مشکل دارد.

به هر حال این‌ها چیزهایی هستند که تنها اگر از فاصله خیلی نزدیک به تصاویر نگاه کنید، متوجه آن می‌شوید. علاوه بر جزئیات، محدوده دینامیکی، رنگ و کنتراست نیز بسیار تأثیرگذار هستند. این ‌ها سبب می‌شود تا ظاهر عکس‌ها خوب بوده و بر روی گوشی و یا در اشتراک آن‌ ها، کیفیت خوبی داشته باشند. برای بسیاری از مردم، سطح کیفیت تصویر در اینجا کافی خواهد بود.

حالت HDR  در گوشی عملکرد خوبی دارد. این حالت به بیرون کشیدن جزئیات در سایه‌ ها و همچنین بهبود هایلایت ‌ها کمک می‌ کند.

گوشی به شما اجازه دسترسی به تصویربرداری با رزولوشن 48 مگاپیکسل را می‌دهد اما در حالت پیش‌فرض، به نظر می ‌رسد تصاویر با کیفیت 12 مگاپیکسل ذخیره شوند. به نظر می‌رسد که کیفیت 48 مگاپیکسلی در حالت پرو در دسترس باشد اما در حالت پرو، تصاویر فاقد بسیاری پردازش ‌های حالت معمول عکس هستند و باعث می ‌شود که نتایج نهایی چندان قابل استفاده نباشد، مگر اینکه به صورت دستی آن‌ها را ویرایش کنید.

عکسبرداری در روز با galaxy a50s

عکسبرداری در شب galaxy a50s

در نور کم، کیفیت تصاویر همچنان خوب است. کاهش نویز در اینجا کاملاً مخرب عمل کرده و جزئیات تصاویر را همراه نویز‌ها از بین می‌برد. نتایج نهایی به نظر می‌رسد که یک حالت زیبایی روی آن اعمال شده باشد اما در نهایت قابل استفاده بوده و برای اشتراک گذاری مناسب هستند.

همچنین دوربین دارای یک حالت شب است که در حال حاضر تنها یک حالت عکسبرداری است که در دستگاه‌ های گلکسی قدیمی هم وجود دارد. حالت شب به طور قابل ‌توجهی تصاویر تاریک را بیشتر از آنچه که حالت عکس استاندارد انجام می ‌دهد، روشن نمی‌ کند، اما به تمیز کردن تصاویر کمک می ‌کند و همچنین محدوده دینامیکی را تنظیم خواهد کرد. متاسفانه، یک برش کوچک در این حالت وجود دارد، بنابراین شما ممکن است نیاز داشته باشید که در برخی شرایط یک قدم عقب بروید.

عکسبرداری در شب galaxy a50s

دوربین اولتراواید در گوشی گلکسی A50s

دوربین اولتراواید نیز عملکرد ایده‌آلی دارد. البته برخی مشکلات هم وجود دارد، مثلاً؛ جزئیات کاهش یافته، محدوده دینامیکی بدون HDR  ضعیف است و در اطراف لبه ‌ها کمی انحراف وجود دارد که در برنامه دوربین نیز قابل اصلاح نیست. به هر حال، تصاویر همچنان خوب به نظر می ‌رسد که تا حد زیادی بخاطر رنگ خوب و کنتراست است و محدوده دینامیکی حتی با وجود چشم‌انداز گسترده، با فعال کردن HDR  بسیار ارتقا می‌یابد.

در گلکسی A50s ، فیلمبرداری با کیفیت 4K  انجام می ‌گیرد. این فیلمبرداری از دوربین اصلی بسیار خوب است اما به نظر می‌رسد لبه ‌ها بیش از حد تیز شده باشد که با این کیفیت 4K  نیاز به این کار نیست اما برای کاهش نویزها آن را انجام می ‌دهد.

دوربین اولتراواید در گوشی گلکسی A50s

فیلمبرداری با گوشی گلکسی ای 50 اس

فیلم‌های4K   متأسفانه ثبات ندارد و اگر ثبات و کیفیت آن برای شما مهم است، باید به وضوح پایین ‌تر یعنی 1080p  بروید. دو گزینه پیش روی شما قرار می ‌گیرد. انتخاب اول، فیلمبرداری عادی با رزولوشن 1080p  با ثبات مناسب است گه در تنظیمات می ‌توانید آن را فعال کنید. انتخاب دوم، رفتن به حالت Super Steady  است که کیفیت آن همان 1080p  است. این حالت، از دوربین اولتراواید استفاده می ‌کند. فیلم‌های 1080p  استاندارد (که با دوربین اصلی برداشت می‌ شود) ، همچنان از حالت Super Steady  که صاف هستند، برجسته‌ تر است.

همچنین این گوشی، دارای دو انتخاب برای فیلم‌های اسلوموشن است. شما می ‌توانید با دو سرعت 960 فریم در ثانیه و 240 فریم در ثانیه، با کیفیت 720p  فیلم‌های اسلوموشن ثبت کنید. فیلمبرداری با سرعت 960 فریم در ثانیه از درون ‌یابی برای رسیدن به نرخ فریم بالاتر استفاده می‌کند، بنابراین حرکت بسیار طبیعی به نظر نمی‌رسد، اما نتایج کلی هنوز کاملا قانع ‌کننده و قابل‌استفاده هستند.

جمع بندی نهایی

گوشی ساموسنگ گلکسی A50s به نظر می‌رسد یک گوشی هوشمند میان‌رده خوب باشد. تقریباً هر چیزی که انتظار داشته باشید، از جمله؛ یک چیدمان چند دوربینی در پشت، یک نمایشگر Super AMOLED  با رزولوشن بالا، گزینه‌ های ذخیره ‌سازی مناسب، و یک ظرفیت باتری قابل ‌توجه را دارا است. حتی یک جک هدفون هم دارد.

در استفاده این گوشی، کیفیت بالای نمایشگر که یکی از بهترین‌ ها در نوع خود است توجه ما را جلب کرد. کیفیت دوربین را اگرچه نتوانیم بهترین در نوع خود بدانیم، اما در کل قابل  قبول است. طراحی گوشی جذاب و زیبا بود و بدنه پلاستیکی آن با دوام است.

متأسفانه عملکرد دستگاه به طور قابل توجهی از انتظار ما پایین ‌تر بود. نرم‌افزار نیز با برنامه ‌های حجیم و بلااستفاده همراه بود و به نظر می ‌رسید با سخت‌افزار آن بهینه‌ سازی نشده است. چیزهای دیگری که ناامید کننده بود؛ کیفیت پایین اسپیکر و عملکرد کند سنسور اثر انگشت است.

در انتها، این گوشی احتمالاً یک انتخاب خوب برای کسی است که تنها می ‌خواهند یک تلفن همراه هوشمند از سامسونگ داشته باشد. به هر حال ما فکر می‌کنیم گزینه‌ های مناسب بهتری در این رنج قیمتی وجود داشته باشد. برای خرید گوشی ساموسنگ Galaxy A50s می توانید از طریق فروشگاه آنلاین هاکان موبایل اقدام نمایید.

منبع:https://hakanmobile.com/review-samsung-galaxy-a50s/

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 102
  • بازدید ماه : 252
  • بازدید سال : 1,201
  • بازدید کلی : 11,980