loading...
قیمت موبایل
Shiva بازدید : 31 شنبه 08 شهریور 1399 نظرات (0)

نقاط ضعف گوشی ردمی نوت 8 پرو

 

نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro (ردمی نوت 8 پرو) xiaomi(شیائومی)

گوشی ردمی نوت 8 پرو شیائومی (Xiaomi Redmi Note 8 Pro) یکی از اسمارتفون های میان رده و خوش قیمتی است که با داشتن دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی توانسته مورد استقبال و توجه افراد علاقمند به دنیای تکنولوژی و موبایل قرار گیرد. در این مقاله می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی Redmi Note 8 Pro بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. 

 

مقدمه

در ماه آگوست (August) سال 2019 شرکت شیائومی از گوشی جدیدی تحت عنوان Xiaomi Redmi Note 8 Pro رونمایی کرد. این گوشی در واقع یک اسمارتفون میان رده است که از کیفیت ساخت خوبی بهره می‌برد. قیمت شیائومی redmi note 8 pro در مقایسه با خیلی از گوشی های هم رده خودش به مراتب مقرون به صرفه تر در نظر گرفته شده و این موضوع از اصلی ترین ویژگی های مثبت دستگاه به شمار می‌‍رود. اما شاید مهم ترین و جالب ترین ویژگی خاص این گوشی مربوط به بهره‌مندی از لنز دوربین چهارگانه با لنز اصلی 64 مگاپیکسلی باشد! همچنین باتری 4500 میلی آمپر ساعتی آن هم از ویژگی های مهم دستگاه محسوب می‌شود.

بررسی نمایشگرردمی نوت 8 پرو

به بررسی ردمی نوت ۸ پرو از نظر نمایشگر می‌رسیم. این گوشی به یک پنل ۶٫۵۳ اینچی IPS LCD با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس (۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل، با تراکم ۳۹۵ پیکسل در هر اینچ مربع) مجهز شده است. اما مهم ترین ویژگی نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو پشتیبانی آن از ویدیوهای HDR می‌باشد، یعنی ویژگی بسیار جالبی که معمولا در پرچمداران بزرگ سراغ داریم و نظیر آن را در کمتر میان رده‌ای تاکنون دیده بودیم.

حداکثر نور صفحه نمایش ردمی نوت ۸ پرو زمانی که اسلایدر تنظیم روشنایی آن را تا آخر بکشید به ۴۶۰ نیت می‌رسد که عدد بسیار خوبی است. اما با روشن کردن حالت اتوماتیک (auto mode) نور نمایشگر این گوشی به ۶۴۰ نیت هم می‌رسد که قابل مقایسه با پرچمداران است. بنابراین حتی در زیر نور مستقیم خورشید، خواندن نوشته‌های روی صفحه نمایش گوشی به سهولت انجام می‌پذیرد.

اما در بحث یکنواختی و دقت رنگ، نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو چندان درخشان عمل نمی‌کند. در حالت رنگ پیش فرض نمایشگر (default color mode) میانگین dE2000 برابر با ۶٫۸ بوده و زمانی که رنگ‌های آبی تیره، کبود و مانند آنها بیشتر بر روی نمایشگر ظاهر شوند، این عدد به ۱۲٫۷ هم می‌رسد.

متاسفانه در حالت پیش‌تنظیم رنگ بر روی “سرد (cool)” شرایط بدتر هم می‌شود: رنگ‌های گرم نقش کمرنگی پیدا می‌کنند، رنگ‌های سفید هنوز به آبی می‌گرایند و رنگ‌های آبی تیره و کبود بیش از حد اشباع می‌شوند و عدد میانگین و حداکثر dE2000 به ترتیب برابر با ۵٫۷ و ۱۰٫۶ خواهد بود.

در بحث یکنواختی رنگ‌ها در سرتاسر نمایشگر هم کمی مشکل وجود دارد. در لبه‌های دور نمایشگر و مخصوصا در اطراف notch بالای نمایشگر اثراتی از هاله‌های نور دیده می‌شود.

در بحث یکنواختی رنگ‌ها در سرتاسر نمایشگر هم کمی مشکل وجود دارد. در لبه‌های دور نمایشگر و مخصوصا در اطراف notch بالای نمایشگر اثراتی از هاله‌های نور دیده می‌شود.

در بحث یکنواختی رنگ‌ها در سرتاسر نمایشگر هم کمی مشکل وجود دارد. در لبه‌های دور نمایشگر و مخصوصا در اطراف notch بالای نمایشگر اثراتی از هاله‌های نور دیده می‌شود. البته شدت این نایکنواختی رنگ بر روی نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو زیاد نیست و کاربران عادی اصلا متوجه آن نخواهند شد.

در جدول زیر که از سایت gsmarena.com استخراج شده، نسبت کنتراست و روشنایی رنگ نمایشگر ردمی نوت ۸ پرو در مقایسه با رقبا در زمانی که نور نمایشگر بر روی صد درصد تنظیم شده است را ملاحظه می‌فرمایید:

  رنگ مشکی (نیت) رنگ سفید (نیت) نسبت کنتراست
Xiaomi Redmi Note 8 Pro ۰٫۳۴۷ ۴۶۰ ۱۳۲۶
Xiaomi Redmi Note 8 Pro  (حداکثر در حالت اتوماتیک) ۰٫۴۸۶ ۶۴۰ ۱۳۱۷
Samsung Galaxy A50 ۰ ۴۲۴ بی نهایت
Samsung Galaxy A50 (حداکثر در حالت اتوماتیک) ۰ ۵۵۱ بی نهایت
Samsung Galaxy A60 ۰٫۳۶۹ ۴۸۵ ۱۳۱۴
Samsung Galaxy A60 (حداکثر در حالت اتوماتیک) ۰٫۴۹۸ ۶۶۱ ۱۳۲۷
Huawei P30 Lite ۰٫۳۹ ۴۸۰ ۱۲۳۱
Huawei P30 Lite (حداکثر در حالت اتوماتیک) ۰۴۱۳ ۵۰۱ ۱۲۱۳
Xiaomi Redmi Note 7 ۰٫۳۵۸ ۴۷۹ ۱۳۳۸

همان طور که ملاحظه می‌فرمایید، اسمارت فون‌هایی که از نمایشگر سوپرامولد استفاده می‌کنند می‌توانند در حالتی که نمایشگر تماما در حال نمایش رنگ مشکی می‌باشد، هیچ گونه نوری از خود ساطع نکنند و بدین ترتیب به نسبت کنتراست بی نهایت دست یابند. در پنل‌های اولد به دلیل امکان خاموش و روشن کردن جداگانه‌ی هر پیکسل می‌توان به رنگ مشکی واقعی دست یافت که یکی از اصلی ترین مزیت‌های این نوع پنل نسبت به پنل‌های LCD می‌باشد.

با این اوصاف در بررسی ردمی نوت ۸ پرو از نظر نمایشگر می‌توانیم بگوییم که اگرچه پنل LCD این گوشی کیفیت نمایشگر اسمارت فون‌هایی چون گلکسی بA50 را ندارد، ولی در عوض بسیار روشن و پرنور می‌باشد و در رنج قیمتی خود از خوب‌های موجود در بازار است.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 10
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 1,209
  • بازدید کلی : 11,988