loading...
قیمت موبایل
Shiva بازدید : 38 چهارشنبه 29 مرداد 1399 نظرات (0)

 

آیا سامسونگ گلکسی نوت 20 به نمایشگر 120 هرتزی مجهز خواهد بود؟

سامسونگ در حال برنامه ریزی است تا در آینده نزدیک، فبلت‌‌های خود را معرفی نماید.

در صورتی که پیگری اخبار دنیای تکنولوژی باشید، مطمئنا می‌دانید که پیش‌تر در رسانه‌های خبری، اعلام شده بود که گلکسی نوت 20 و مدل پلاس آن، به نمایشگری با نرخ رفرش 120 هرتزی مجهز هستند. اما خبری که امروز توسط همان منبع منتشر شده، اطلاعات خوشایندی را برای علاقمندان نسخه ارزان‌تر Galaxy Note 20 به همراه ندارد.

با توجه به مصاحبه‌ای که آقای Ross Young، مدیر عامل و بنیانگذار یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ساخت نمایشگر انجام داده، ظاهرا گلکسی نوت 20 با نمایشگری با نرخ رفرش 60 هرتزی عرضه خواهد شد و صفحه نمایش 120 هرتزی، تنها به مدل پلاس این محصول اختصاص خواهد یافت.

وی به این موضوع اشاره کرده است که چنین اتفاقی توسط مسئولان سامسونگ نیز تأیید شده است. اما از آنجا که هنوز هیچ گونه اخبار رسمی پیرامون این موضوع عنوان نشده است، لذا نمی‌توان به صورت صددرصد روی آن حساب باز کرد. به این ترتیب به نظر می‌رسد که نمایشگر Note 20 نسبت به گلکسی نوت 20 پلاس، یک عقب‌گرد به حساب خواهد آمد:

  • گلکسی نوت 20: حاوی نمایشگری با رزولوشن 1080p پلاس با نرخ رفرش 60 هرتزی
  • گلکسی نوت 20 پلاس: حاوی نمایشگری با رزولوشن 1440p پلاس با نرخ رفرش 120 هرتزی


 

خوشبختانه این موضوع حاکی از آن است که گلکسی نوت 20 با قیمتی پایین‌تر نسبت عرضه می‌شود، اما از آنجا که سامسونگ در پرچمداران جدید خود از سبک جدیدی برای قیمت‌گذاری استفاده کرده است، لذا نمی‌توان آنچنان که باید و شاید برای کاهش قیمت فبلت بعدی این کمپانی کره‌ای امیدوار بود.

با توجه به مصرف انرژی بالایی که هنگام استفاده از تکنولوژی حال حاضر LTPS و نرخ رفرش 120 هرتزی رخ خواهد داد، چنین حرکتی از سووی مقامات سامسونگ امری منطقی به نظر می‌رسد. گلکسی نوت 20 پلاس از پنلی با تکنولوژی LTPO بهره خواهد برد که به عقیده آقای یانگ، بستری مناسب برای استفاده از فناوری 120 هرتزی به حساب می‌آید. اما بهره‌گیری از این تکنولوژی گران قیمت، مسلما تأثیر زیادی روی قیمت تمام شده دستگاه خواهد گذاشت. در نهایت باید منتظر ماند و دید که چه سرنوشتی در انتظار محصولات جدید سامسونگ خواهد بود.

Shiva بازدید : 47 دوشنبه 27 مرداد 1399 نظرات (0)

غالبا گوشی‌های اندرویدی پس از عرضه تنها برای دو بار به‌روزرسانی نسخه‌های جدید اندروید را دریافت می‌کنند، اما سامسونگ  برای چند مدل از گوشی‌هایش استثنا قائل شده و وعده می‌دهد که آنها را برای سه نسل آپدیت می‌کند. حالا کمپانی کره‌ای چند مدل دیگر هم به این لیست اضافه کرده است.

بدون شک پیشروی این مسیر خانواده سری S به عنوان پرچمداران گوشی‌های هوشمند سامسونگ است. طبق اعلام رسمی کره‌ای‌ها، کل خانواده گلکسی S10 و گلکسی S20 و همچنین تمام نسخه‌های آینده این سری تا سه سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت خواهند کرد و به سه نسل بعدی اندروید آپدیت خواهند شد. به عنوان مثال موبایل‌های گلکسی S10 تا اندروید ۱۲ به‌روزرسانی خواهند شد و سری اخیر گلکسی S20 هم اندروید ۱۳ را می‌بینند.

 

 

 

  • سامسونگ گلکسی S20 Ultra
  • سامسونگ گلکسی S20 Plus
  • سامسونگ گلکسی S20
  • سامسونگ گلکسی S10
  • سامسونگ گلکسی S10 Plus
  • سامسونگ گلکسی S10e
  • سامسونگ گلکسی S10 Lite
  • تمام مدل‌های آینده سری گلکسی S

اما دیگر پرچمدار موبایل‌های سامسونگ یعنی سری نوت (Note) هم به همین ترتیب خواهند بود. یعنی اعضای این خانواده تا سه سال مورد پشتیبانی نرم‌افزاری قرار خواهند گرفت و به نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید به‌روزرسانی می‌شوند. این موضوع شامل تمام مدل‌های سری گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 20 و همچنین مدل‌‌های آتی این خانواده خواهد شد. به عنوان مثال موبایل گلکسی نوت 10 مشابه با گلکسی S10 تا اندروید ۱۲ آپدیت می‌شود و گلکسی نوت 20 تازه معرفی شده هم رنگ نسخه اندروید ۱۳ را خواهد دید.

 

 

 

  • سامسونگ گلکسی Note 20 Ultra
  • سامسونگ گلکسی Note 20
  • سامسونگ گلکسی Note 10 Plus
  • سامسونگ گلکسی Note 10
  • سامسونگ گلکسی Note 10 Lite
  • تمام مدل‌های آینده سری گلکسی نوت

اما سامسونگ در اقدامی جالب این رویه جدید را تنها به پرچمدارانش محدود نکرده؛ در واقع حتی برخی تبلت‌های اندرویدی (که معمولا مورد کم‌لطفی قرار دارند) برای سه سال پشتیبانی می‌شوند و حتی سری گلکسی A که به عنوان میان‌رده‌های خوش ساخت کره‌ای‌ها شناخته می‌شوند شامل این قاعده می‌شوند.

البته مدل‌های محدودتری از سری گلکسی A تا سه سال به‌روزرسانی اندروید را دریافت خواهند کرد و طی سال‌های آینده هم فقط نسخه‌های منتخب به این جرگه خواهند پیوست. ناگفته نماند گوشی‌های تاشوی جدید سامسونگ هم در این لیست حضور دارند. در ادامه می‌توانید تمام مدل‌هایی که تا سه سال به نسخه‌های جدید اندروید آپدیت می‌شوند را مشاهده کنید:

سری گلکسی A

 

 

 

  • سامسونگ گلکسی A71
  • سامسونگ گلکسی A51
  • سامسونگ گلکسی A90
  • مدل‌های منتخب آینده سری گلکسی A

گوشی‌های تاشو

  • سامسونگ گلکسی Z Fold 2
  • سامسونگ گلکسی Z Flip
  • سامسونگ گلکسی Fold
  • تمام مدل‌های آینده سری گلکسی Z

تبلت‌ها

 

 

 

  • سامسونگ گلکسی Tab S7 Plus
  • سامسونگ گلکسی Tab S7
  • سامسونگ گلکسی Tab S6
  • سامسونگ گلکسی Tab S6 Lite
  • تمام مدل‌های آینده سری گلکسی Tab

برای گوشی‌هایی که در این لیست حضور ندارند، سامسونگ وعده می‌دهد که حتما تا جایی که سخت افزارشان جوابگوی نیازها باشد مورد پشتیبانی نرم‌افزاری قرار بگیرند. معمولا موبایل‌های پرچمدار و میان‌رده‌های قدرتمند گلکسی تا دو سال آپدیت اندروید را دریافت می‌کنند و دیگر مدل‌ها نیز حداقل برای یک بار به نسخه جدید اندروید به‌روزرسانی می‌شوند.

Shiva بازدید : 74 یکشنبه 26 مرداد 1399 نظرات (0)
رفع مشکل انتقال فایل از طریق شریت (Shareit) در گوشی‌ های سامسونگ

نحوه رفع مشکل انتقال فایل از طریق شریت (Shareit)، در گوشی های ساموسنگ، چگونه می توانیم مشکل انتقال فایل از طریق شریت در گوشی های ساموسنگ برطرف کنیم؟

در این مقاله از سایت هاکان موبایل، آموزش قدم به قدم رفع مشکل انتقال فایل از طریق از طریق شریت در گوشی های سامسونگ برای شما آماده کردیم تا اگر برای اشتراک انواع فایل‌های صوتی، تصویری، متنی و… مشکلی داشتید، برطرف بشه. پس با ما همراه باشید.

این روزها استفاده از برنامه Shareit  به حدی گسترده شده که تقریباً هر کسی که گوشی هوشمند دارد، این برنامه رو هم روی گوشیش داره و برای اتتقال انواع فایل‌ ها از آن استفاده می ‌کند. سرعتی که این برنامه داره و فضای کاربردیش که میشه با اون به تمام فایل‌ های روی گوشی درون خود برنامه دسترسی داشته، این ویژگی از دلایلی هستند که باعث محبوبیت بیشتر برنامه شریت شده است.

البته این برنامه تنها برای گوشی‌ های هوشمند نیست و نسخه‌ های مختلف اون رو میشه روی تبلت‌ و کامپیوتر‌ها هم نصب کرد و به سادگی فایل‌ های دلخواه رو بین هر دستگا‌هی که شریت روش نصب باشه، به اشتراک گذاشت. فرقی هم نداره که این انتقال بین دو تا دستگاه مثل هم (دو تا گوشی یا دو کامپیوتر) باشه و همونطور که گفتیم کافیه این برنامه روی دو تا دستگاه نصب باشه و خیلی ساده فایل‌ها رو به اشتراک گذاشت.

مشکل انتقال فایل از طریق شریت در گوشی های ساموسنگ

تا قبل از این، تنها راه انتقال فایل از طریق بلوتوث بود و یا اگر می‌ خواستیم چیزی رو روی کامپیوترمون بفرستیم یا برعکس، باید از کابل‌ های USB  استفاده می‌ کردیم ولی حالا با وجود برنامه شریت و خیلی برنامه‌ های مشابه، این کار خیلی ساده‌ تر و سریع ‌تر شده است. البته بعضی مواقع این برنامه دچار مشکل شده و نمیشه دو طرف فرستنده و گیرنده رو به هم متصل کرد و بعضی‌ ها تصور می ‌کنند که این مشکل بخاطر نوع گوشی هست ولی این‌ طور نیست. این مسئله بخاطر یکی از دلایل زیر باشه؛

  1. نسخه ‌های نصب شده روی دستگاه‌ های فرستنده و گیرنده یکی نیست. مثلاً اگر شما آخرین نسخه به‌روز شده شریت رو دارید، ولی کسی که می‌ خواهید براش چیزی رو ارسال کنید خیلی وقته برنامه رو آپدیت نکرده، ممکنه مشکل به وجود بیاد.
  2. حافظه دستگاه گیرنده برای دریافت فایل کافی نیست. اگه این مسئله دلیل ارسال نشدن فایل باشه، خود برنامه به شما میگه که باید کمی از حافظه رو خالی کنید.
  3. قبل از ارسال و دریافت فایل، اتصال‌های داده، وای ‌فای و هات اسپات رو خاموش کنید. اگر ممکنه خاموش کردن این اتصال‌ ها رو فراموش کنید، می ‌توانید در تنظیمات برنامه، دسترسی شریت به اون‌ ها رو غیر فعال کنید.
  4. نسخهShareit که استفاده می‌ کنید، خیلی قدیمی شده و باید به‌روز بشه.
  5. نصب برنامه شریت رو به درستی و کامل انجام نداده باشید.

هر کدام از این دلایل گفته شده، می ‌تواند منجر به ناموفق بودن ارسال و دریافت فایل‌ها باشه. بهتره قبل از هر کاری از، مطمئن شوید موارد بالا رعایت شده اند. در ادامه، برخی دیگر از مشکلات انتقال فایل از طریق شریت در گوشی های ساموسنگ را بیان خواهیم کرد.

مشکل انتقال و دریافت برنامه از طریق شریت به دلیل پر بودن کش برنامه Shareit

یکی دیگه از دلایل اصلی که باعث ایجاد مشکل انتقال فایل از طریق شریت می شود پر بودن کش برنامه Shareit است. برای رفع این مشکل به قسمت تنظیمات گوشی مراجعه کرده و بعد وارد قسمت برنامه ‌ها شوید. بعد از این که برنامه شریت رو پیدا کردید، روی اون بزنید تا صفحه ‌ای مثل تصویر زیر براتون باز بشه. در پایین صفحه، روی “پاک کردن حافظه پنهان” بزنید تا حجم اشغالی برنامه پاک بشه. اگر زبان گوشی شما انگلیسی باشه، این گزینه “Clear Cach” هست که می‌تونه حافظه پنهان رو پاک کند.

مشکل انتقال و دریافت برنامه از طریق شریت به دلیل پر بودن کش برنامه Shareit

رفع مشکل انتقال فایل از شریت با ریست کردن برنامه

اگر تمام نکات گفته‌ شده تا اینجا رو انجام دادید ولی هنوز نمی ‌توانید فایل‌ هاتون رو به اشتراک بذارید، یکی از آخرین راه‌ های موجود ریست کردن تنظیمات برنامه است. برای این کار، لازمه که مراحل زیر رو انجام بدید؛

  1. لازمه که دوباره به تنظیمات گوشی برید.
  2. بعد وارد قسمت برنامه ‌ها شده و دنبال برنامه شریت بگردید.
  3. بعد از اینکه برنامه رو پیدا کردید، روی اون بزنید تا صفحه مربوط به برنامه براتون باز بشه.
  4. در قسمت Storage Options گزینه “Clear Data” رو بزنید.

حالا برنامه Shareit  روی گوشی شما ریست شده و وقتی که برنامه رو باز کنید، باید دوباره اکانت بسازید. معمولاً اغلب مشکلات برنامه با این کار برطرف میشه.

راه حل آخر برای رفع مشکل انتقال فایل از طریق شریت

اگر تمام کارهای گفته شده رو انجام دادید ولی متاسفانه هنوز نتیجه نگرفتید و برای اشتراک فایل‌ ها به مشکل برمی‌ خورید، تنها راهی که باقی می‌مونه اینه که برنامه رو حذف و دوباره نصب کنید. این راه دیگه باید جواب بده و مشکل رفع بشه اما اگر باز هم با حذف و نصب دوباره، مشکل برطرف نشد، دیگه باید گوشی رو ریست فکتوری کنید که خب طبیعتاً خیلی چیزهای دیگه رو از دست خواهید داد.

جمع بندی

در این مقاله به آموزش رفع مشکل انتقال فایل از طریق شریت در گوشی های سامسونگ پرداختیم. البته این روش های بیان شده برای تمامی گوشی های هوشمند کاربرد دارد و شما می توانید از آن استفاده کنید. امیدواریم با استفاده از روش های گفته شده به راحتی مشکل انتقال فایل از طریق Shareit را حل کنید.

فروشگاه هاکان موبایل با چندین سال سابقه در حوزه فروش انواع گوشی های هوشمند از بهترین فروشگاه های خرید گوشی های موبایل می باشد که شما می توانید یک خرید ارزان و مقرون به صرفه را تجربه کنید. شما می توانید با مراجعه به این فروشگاه گوشی های ساموسنگ را با ارزان ترین قیمت ممکن در بازار خریداری نمایید. همچنین شما می تواند هر گونه سوال را در خصوص خرید گوشی های موبایل با مشاورین هاکان موبایل در میان بگذارید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

منبع:https://hakanmobile.com/file-transfer-problem-via-shareit/

Shiva بازدید : 36 سه شنبه 21 مرداد 1399 نظرات (0)

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 (Samsung Galaxy Note 10)

بررسی تخصصی نوت 10


از آغاز ظهور تلفن‌های همراه تا امروز، تعدادی از گوشی‌های موبایل را می‌توان نام برد که در پیشرفت موبایل نقش مهمی ایفا کردند. وقتی در سال 2011 سامسونگ از گوشی گلکسی نوت پرده برداشت، موضع‌‌گیری‌ زیادی در مورد آن ایجاد شد. در زمانی که گوشی‌های هوشمند اغلب حدود 4 اینچ بودند، حضور یک تلفن همراه با صفحه نمایش 5.3 اینچی بسیار نامتعارف بود. با این حال سامسونگ پای اعتقادات خود باقی ماند و خانواده‌ای را از همان سال بنا نهاد که تا امروز، یکی از محبوب‌ترین خانواده‌های موبایل در جهان باشد. تا امروز که سال 2019 میلادی را سپری می‌کنیم، 9 نسل از گوشی‌های سامسونگ در خانواده نوت معرفی و عرضه شدند. گوشی‌های خانواده نوت که با قلم مخصوص خود شهرت یافتند، با محبوبیت فراوانی که دارند همواره در کانون توجهات قرار داشتند. به غیر از سال 2014، سامسونگ اصولا در هر سال یک مدل از این گوشی را معرفی می‌کرد. اما در سال 2019 سامسونگ خانواده نوت را گسترش داده و دو مدل با نام‌های گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس را معرفی و عرضه کرد. گوشی نوت 10 هسته اصلی این خانواده است که با مشخصات قابل توجهی در دسترس مشتریان قرار دارد. سامسونگ بعد از تجربه ناموفق گلکسی نوت 7، کار بسیار دشواری را داشت تا بتواند اعتبار از دست رفته این خانواده را بازگرداند. اما پس از نوت 7، در سه نسل بعدی سنگ تمام گذاشت تا نه تنها اعتبار از دست رفته دوباره بازگشته باشد، بلکه اعتباری بیشتر از گذشته را هم بدست آورد. گلکسی نوت 10 ظهور کرد تا خانواده نوت را به آنچه که همه انتظار داشتند برساند. مجموعه‌ای از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری در قالب یک فبلت قدرتمند جمع شدند تا یکبار دیگر بازار تلفن‌های همراه را با زلزله‌ای بزرگ رو به رو سازد. در ادامه قصد دارید تا نگاهی جامع به گوشی گلکسی نوت 10 داشته باشیم.

طراحی و صفحه نمایش

سامسونگ طراحی خانواده نوت را در نسل جدید آن به نهایت تکامل رسانده است. با حذف حاشیه‌های فوقانی و تحتانی، بیش از 90 درصد نمای جلوی دستگاه توسط نمایشگر تسخیر شده است. با کاهش حاشیه‌ها، اسپیکرهای فوقانی دستگاه به صورت یک خط باریک در بالای صفحه نمایش دیده می‌شود. سامسونگ طبق معمول از فریم آلومینیومی و بدنه‌ای شیشه‌ای در گوشی نوت 10 استفاده کرده است. این شیشه از لایه محافظ گوریلا گلس 6 پوشیده شده تا در برابر ضربات و خط و خش مقاومت کند. مقاومت گوشی نوت 10 علاوه بر ضربات، در برابر نفود آب و مایعات نیز تضمین شده است. استاندارد IP68 در این گوشی، می‌تواند تا عمق 1.5 متری، به مدت 30 دقیقه گلکسی نوت 10 را در برابر نفوذ آب ایمن سازد. با بزرگتر شدن صفحه نمایش، عملاً بسیاری از قابلیت‌های نسل قبل مثل حسگر عنبیه چشم و یا چراغ نوتیفیکیشن در این گوشی حذف شده است. حتی سامسونگ با حذف سنسور اثر انگشت از روی بدنه، آن را به زیر صفحه نمایش منتقل کرده تا از نظر ظاهری، این گوشی تفاوت زیادی با نسل قبل خود داشته باشد. با این حال حذف این قابلیت‌ها دلیلی بر نقص محسوب نمی‌شود، چرا که سامسونگ با موارد دیگری این نواقص را جبران کرده که در ادامه به آنها می‌پردازیم. در مجموع از نظر طراحی، با بدنه‌ تمام شیشه‌ای که بازتاب نوری بسیار زیبایی هم دارد، هیچ خرده‌ای نمی‌توان به گوشی نوت 10 گرفت. 

سامسونگ نوت 10

صفحه‌‌نمایش

صفحه نمایش گوشی گلکسی نوت 10، یکی از جذاب‌ترین بخش‌ها در این فبلت به حساب می‌آید. از نظر طراحی این صفحه نمایش با استاندارد 19:9 از بالا تا پایین دستگاه را تسخیر کرده است. سامسونگ با افتخار اعلام می‌کند که نسبت صفحه نمایش به بدنه در گوشی نوت 10 از مرز 90 درصد فراتر رفته است. به صورت دقیق نسبت صفحه به بدنه در این گوشی به 90.9 درصد رسیده است. در بالای صفحه، یک حفره کوچک دیده می‌شود که سامسونگ سنسور دوربین سلفی را در آن قسمت گنجانده است. در واقع همانند گوشی‌های خانواده S10، در گلکسی نوت 10 نیز دوربین سلفی در داخل نمایشگر قرار دارد، با این تفاوت که محل قرارگیری آن از گوشه به وسط تغییر کرده است. هر چند که سامسونگ در مدل معمولی این خانواده در مقایسه با نسخه پلاس از رزولوشن پایینتری استفاده کرده اما به هیچ وجه نمی‌توان انتقادی به صفحه نمایش با کیفیت گوشی نوت 10 وارد کرد. این صفحه نمایش از رزولوشن 1080×2280 استفاده می‌کند که با توجه به ابعاد کلی نمایشگر، تراکم 401 پیکسل در هر اینچ را ایجاد کرده است. این تراکم پیکسلی برای یک گوشی در حد و اندازه نوت، چندان عالی به نظر نمی‌آید اما سامسونگ با موارد دیگری این نقیصه را جبران کرده است. با بهره‌مندی از پنل Dynamic AMOLED، سامسونگ محتوای خروجی از صفحه نمایش را به بهترین حد ممکن رسانده است. دقت رنگ‌ها در گوشی گلکسی نوت 10 بسیار عالی، کنتراست فوق‌العاده و نمایشگر به طبیعی‌ترین حالت ممکن نزدیک است. سامسونگ در گوشی نوت 10 همانند نسل‌های قبل از صفحه نمایش HDR استفاده کرده است. صفحه نمایش HDR سبب می‌شود تا محتواهای HDR همانگونه که ذخیره شدند، نمایش داده شوند. یکی دیگر از قابلیت‌های مهم در گلکسی نوت 10، ویژگی Always on display است. این ویژگی صفحه نمایش گوشی را با کمترین میزان مصرف انرژی همیشه روشن نگه می‌دارد تا ساعت و برخی اعلان‌ها بر روی آن نمایش داده شود. با این کار برای مشاهده ساعت و یا برخی اطلاعیه‌ها دیگر نیازی به باز کردن قفل صفحه نمایش ندارید. به طور کلی صفحه نمایش گوشی نوت 10، هر چند که بر روی کاغذ، می‌توانست چشم‌گیرتر باشد، اما سامسونگ مثل همیشه ثابت کرده که همه چیز اعداد و ارقام نیست. گلکسی نوت 10 مثل همیشه با صفحه نمایش غول‌پیگر و جذاب خود کاربران را شگفت زده خواهد کرد. 

صفحه نمایش گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی نوت 10

سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ یکی از معدود سازندگان تلفن همراه در جهان است که از سخت افزار اختصاصی خود در گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند. چیپست‌های اختصاصی سامسونگ با نام اگزینوس سالهاست که در مسیر توسعه قدم بر‌می‌دارند. امروز چیپست‌های اگزینوس در ردیف بهترین و قدرتمند‌ترین پردازنده‌های موبایل قرار دارند. در گوشی نوت 10 از آخرین چیپست توسعه یافته توسط سامسونگ یعنی اگزینوس 9825 استفاده شده است. این چیپست از معماری 7 نانومتری بهره می‌برد. البته که در برخی بازارها از چیپست کوالکام اسنپدراگون 855 نیز استفاده شده، اما با توجه به وجود نسخه اگزینوس در بازار ایران، به توضیحات در مورد این پردازنده خواهیم پرداخت. چیپست اگزینوس 9825 از پردازنده هشت هسته‌ای قدرت می‌گیرد. ترکیب هسته‌های این پردازنده به صورتی است که 2 هسته 2.73 گیگاهرتزی، دو هسته 2.4 گیگاهرتزی و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی ترکیب کاملی را ایجاد می‌کنند. با نگاهی به بنچمارک‌های گلکسی نوت 10، این گوشی در رده بالای بزرگ جایگاه مقبولی دارد. امتیاز بنچمارک آنتوتو برای این گوشی حدود 350 هزار و امتیاز بنچمارک Geekbench در تست تک‌ هسته‌ای 4500 و در تست چند هسته‌ای فراتر از 10 هزار است. در نسخه اگزینوس گوشی Note10 از پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP12 استفاده شده که در اجرای بازی‌ها عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد. در تست‌های گرافیک نیز عملکرد این گوشی در صف برترین‌های بازار قرار می‌گیرد. در گوشی نوت 10، برخلاف نسخه پلاس آن و حتی نسل‌های قبل، تنوع حافظه و رم برای کاربر وجود ندارد. سامسونگ تنها یک مدل را با حافظه داخلی 256 گیگابایتی پیش روی مشتری قرار می‌دهد که آن را به 8 گیگابایت رم داخلی مجهز ساخته است. گوشی گلکسی Note 10 محروم از درگاه کارت حافظه است و همین 256 گیگابایت، نهایت حافظه‌ای است که کاربر می‌تواند در اختیار داشته باشد. البته که به نظر نمی‌رسد 256 گیگابایت حافظه کمی برای یک گوشی هوشمند باشد.

پردازنده گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی نوت 10

هنگامی که سامسونگ از گوشی گلکسی نوت 10 پرده برداشت، گوگل هنوز اندروید 10 را به صورت رسمی معرفی نکرده بود. به همین خاطر آخرین نسخه نرم‌افزاری موجود یعنی اندروید 9.0 پای در گوشی نوت 10 مورد استفاده قرار گرفت. البته که خانواده نوت همواره تحت حمایت طولانی مدت سامسونگ بودند و این مورد نیز تضمین می‌کند که کاربران گوشی گلکسی نوت 10، نه تنها اندروید 10 بلکه نسخه‌های بعدی را هم در سال‌های آینده دریافت کنند. سامسونگ از رابط کاربری اختصاصی خود با نام One UI در گوشی گلکسی نوت 10 استفاده کرده که قابلیت‌های نرم‌افزاری متعددی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

سایر قابلیت‌ها


شاید مهمترین و جذاب‌ترین قابلیت نرم‌افزاری در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ نظیر گلکسی نوت 10، قابلیت سامسونگ Dex باشد. سامسونگ دکس چندسالی است که پای ثابت پرچمداران این برند کره‌ای است، اما امروز مشاهده می‌کنیم که در گوشی نوت 10 این قابلیت بیش از همیشه به تکامل رسیده است. در گوشی گلکسی نوت 10 استفاده از سامسونگ دکس آسانتر از همیشه شده است. فقط کافیست که با یک کابل USB گوشی خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنید تا پنجره‌ دکس بر روی صفحه ویندوز یا مک نمایش داده شود. پنجره دکس محیطی را بر روی صفحه کامپیوتر یا لپ‌تاپ فراهم می‌کند تا کاربر توسط آن بتواند کنترل کاملی بر روی گوشی هوشمند خود داشته باشد. علاوه بر انتقال اطلاعات بین دو دیوایس، امکان اجرای اپلیکیشن‌های نوت 10 در این پنجره نیز وجود دارد. کاربر توسط این پنجره می‌تواند به پیام‌های دریافتی دسترسی پیدا کرده و به آنها پاسخ دهد. تصاویر و سایر محتویات گالری را مشاهده کرده و انواع به طور خلاصه مدیریت کاملی بر روی گوشی خود اعمال نماید.

گلکسی نوت 10

دوربین

سامسونگ یکی از مدعیان اصلی در عرصه دوربین‌های موبایل است. خانواده نوت نیز گل سرسبد گوشی‌های سامسونگ هستند، پس انتظار از دوربین فبلت گلکسی نوت 10 خیلی بالا خواهد بود. یک ترکیب کامل از سه دوربین در گوشی نوت 10، سبب شده شما هر چیزی که از دوربین‌های موبایل را نیاز داشته باشید، در گلکسی نوت 10 پیدا کنید. این سه سنسور در گوشی نوت 10 هر کدام وظایفی را بر عهده دارند که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. اما در یک کلام، این سه سنسور به ترتیب رزولوشن‌های 12 مگاپیکسل، 12 مگاپیکسل و 16 مگاپیکسل دارند. سنسور اصلی گوشی نوت 10، رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارد. این سنسور وظیفه اصلی عکس‌برداری و فیلم‌برداری را بر عهده دارد. سامسونگ همانند نسل قبل از دریچه دیافراگم متغیر با محدوده  f1.5-2.4 در این سنسور استفاده کرده است. این سنسور از نوع واید است و ویژگی‌هایی نظیر Dual Pixel را در اختیار دارد. همچنین این سنسور از لرزشگیر اپتیکال نیز بهره‌مند است که در هنگام عکاسی یا فیلم‌برداری کمک شایانی به حذف لرزش‌های دست خواهد کرد. سنسور دوم همانند سنسور نخست، رزولوشن 12 مگاپیکسلی دارد، اما کاربرد آن کاملا متفاوت است. این دوربین از نوع تله‌فتو است. به عبارت دیگر فاصله کانونی دوربین دوم، دقیقاً دوبرابر دوربین نخست است که سبب می‌شود تا زوم دوبرابری اپتیکال بدون هیچگونه افت کیفیتی محقق شود. همانند دوربین اصلی، این دوربین نیز از لرزشگیر اپتیکال استفاده می‌کند تا تصاویر ثبت شده توسط این دوربین حتی هنگام زوم دوبرابری لرزش‌های دست را وارد حوزه عکاسی نکنند. به دوربین سوم رسیدیم، جایی که سامسونگ از سنسور 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این سنسور زاویه دید بازتری نسبت به سنسور اصلی دارد. به عبارت دیگر این سنسور از نوع التراواید است و با زاویه دید 123 درجه‌ای، بیشتر برای عکاسی از مناظر کاربرد دارد.

دوربین گوشی نوت 10

این سنسور فاقد لرزشگیر اپتیکال است اما برای حذف لرزش‌ها از قابلیت Super Steady استفاده می‌کند که تاثیر بسزایی در حذف لرزش‌های دست دارد. تعدد دوربین مهمترین عامل در اضافه شدن قابلیت‌های جدید به گوشی‌های موبایل است. در گوشی نوت 10 به لطف همین عامل، امکان عکاسی بوکه فراهم شده است. عکس‌های بوکه به تصاویری گفته می‌شود که از یک سوژه خاص گرفته شده و منظره پشت آن تار می‌شود. قدرت تفکیک پذیری سوژه از بکگراند در دوربین گلکسی نوت 10 بسیار عالی است. این را از نمونه تصاویر ثبت شده توسط دوربین این گوشی به وضوح می‌توان مشاهده نمود. سامسونگ در گوشی نوت 10، از قابلیتی جهت بهبود تصاویر استفاده کرده است. تنها کافیست با یک لمس بر روی صفحه، سوژه‌های مورد نظر توسط دوربین تشخیص داده شوند و به صورت خودکار فرآیند بهبود تصاویر صورت بگیرد. به طور کلی 30 حالت مختلف شامل چهره، بچه، شخص، سگ، گربه، غذا، مردم، ساحل‌، آسمان، کوهستان، غروب، طلوع، شهر، برف، آبشار، کناره، منظره، صحنه، وسائل نقلیه، نوشیدنی‌ها، گل‌ها، درختان، فضای سبز، حیوان، کفش، نور پس زمینه، فضای داخلی، متن، لباس و دید شب برای این گوشی موجود است که گوشی با تشخیص هر صحنه به صورت هوشمند، عکس‌های با کیفیت به ثبت می‌رساند.

کیفیت دوربین سامسونگ نوت 10

به جلوی گوشی که برسیم، یک سنسور 10 مگاپیکسل در داخل صفحه نمایش را مشاهده می‌کنیم. این سنسور برای عکاسی سلفی می‌تواند تصاویری با کیفیت فوق‌العاده در هر حالتی حتی نور کم به ثبت برساند. سامسونگ از قابلیت خودکار HDR در این دوربین نیز استفاده کرده است. دوربین سلفی گوشی گلکسی نوت 10 توانایی ضبط ویدئو با کیفیت 4K را هم دارد که مزیت مثال‌زدنی برای این دوربین خواهد بود. 

دوربین سلفی نوت 10

فارغ از عکاسی، دوربین گوشی نوت 10 یک دوربین فوق‌العاده برای ضبط ویدئو نیز به شمار می‌رود. سامسونگ از حالت بوکه، یعنی تار نمودن نمای پشت سوژه در حالت فیلم‌برداری نیز استفاده کرده است. ویدئوهای ضبط شده توسط این دوربین با جلوه‌های ویژه در هم آمیخته می‌شوند. این دوربین از نظر کیفی توان ضبط ویدئو با کیفیت 4K را با سرعت 30 یا 60 فریم بر ثانیه دارد. در حالت فول اچ دی نیز حداکثر سرعت 240 فریم بر ثانیه وجود دارد. و اما ویدئوهای سوپر اسلوموشن با سرعت 960 فریم بر ثانیه نیز بر بستر HD در گوشی گلکسی نوت 10 در اختیار کاربر قرار دارد. دوربین فیلم‌برداری گوشی نوت 10 از حالت HDR در کیفیت 4K استفاده می‌کند. یکی دیگر از مزایای این دوربین برخورداری از لرزشگیر اپتیکال برای فیلم‌برداری است که در بالا به آن اشاره نمودیم. این دوربین قادر است حرکت و تصویر بعدی را با پایگاه عکس یک میلیون فریمی خود مقایسه و پیش بینی کرده و لرزش‌ها را در ویدیوهای شما کاهش ‌دهد. اما شاید یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های گوشی نوت 10، قابلیت زوم صدا باشد. این قابلیت با نام Zoom-in Mic کمک می‌کند تا شما یک صدای خاص را به عنوان سوژه در نظر گرفته و با زوم کردن بر روی آن صدای آن را افزایش دهید. با این قابلیت تنها صدایی که شما بر روی آن زوم کردید افزایش پیدا می‌کند.

نوت 10

قلم

شناسنامه اصلی گوشی‌های خانواده گلکسی نوت، قلم جذاب آنهاست. سامسونگ نه تنها به فکر توسعه گوشی‌های این خانواده بوده، بلکه در گذر زمان قلم نوت را هم دستخوش تغییر کرده است. از نسل قبل یک باتری داخلی و بلوتوث به قلم گوشی نوت اضافه شد که حالا در این نسل نیز شاهد همین ویژگی هستیم. قلم گوشی نوت 10 نه تنها به بلوتوث داخلی مجهز شده، بلکه از قابلیت جدید دیگری هم استفاده می‌کند. این قلم از حسگر 6 جهته استفاده می‌کند که بدون نیاز به برخورد با نمایشگر، می‌تواند از طریق ژست‌های حرکتی دستوراتی را به گوشی نوت 10 منتقل کند. برای این کار سامسونگ از دو حسگر ژیروسکوپ و شتاب سنج استفاده کرده که موقعیت و حالت قلم را تشخیص می‌دهد. این سنسورها حتی قادر هستند تا جهت حرکت دست کاربر را هم تشخیص بدهند. به طور مثال می‌توانید هنگامی که دوربین گوشی اجرا شده، با چرخش قلم در جهت عقربه‌های ساعت یا خلاف آن، دوربین را بین حالات مختلف عوض کنید. در اپلیکیشن گالری به سمت چپ و راست بچرخانید تا تصاویر عوض شود. با حرکت قلم به سمت بالا و پایین صدای گوشی را کنترل کنید. قلم نوت 10 که با نام S Pen شناخته می‌شود، پیشرفته‌ترین قلمی است که سامسونگ تا به امروز در گوشی‌های این خانواده استفاده کرده است. باتری داخلی این قلم می‌تواند در حالت استندبای تا 10 ساعت فعال باشد. به لطف بلوتوث داخلی S Pen، این قلم به نوعی نقش ریموت کنترل را برای گوشی شما ایفا می‌کند. توقف و پخش ویدئوها یا کنترل عکس‌ها و ... از طریق این قلم امکان پذیر است. قلم نوت 10 دست نوشته‌های شما بر روی صفحه نمایش را فوراً به متن تبدیل می‌کند. یکی از مزیت‌های این قلم قابلیت یادداشت بر روی صفحه خاموش است. دیگر نیازی به روشن کردن صفحه نمایش برای یادداشت‌های فوری ندارید. با یادداشت بر روی صفحه نمایش خاموش، می‌توانید یادداشت‌های فوری را نوشته و ذخیره کنید. از قابلیت‌های دیگری که در قلم S Pen دیده می‌شود، قابلیت AR Doodle است. با این ویژگی بصورت سه بعدی با S Pen و AR Doodle نقاشی بکشید. جلوه ی اضافه شده صورت شما و اطراف آن را دنبال کنند تا ویدیو‌های چشمگیری بسازد.

قلم نوت 10

 

باتری

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی نوت 10 از باتری داخلی با حجم 3500 میلی‌آمپر‌ساعت استفاده کرده است. این باتری به اعتقاد سامسونگ می‌تواند یک روز کامل را با مصرف متعادل همراه شما باشد. باتری گوشی گلکسی نوت 10 از فناوری شارژ سریع 25 واتی استفاده می‌کند. سامسونگ در گوشی نوت 10 قابلیت شارژ بی‌سیم را هم گنجانده که هرچند قابلیت جدیدی نیست، اما ویژگی‌های جدیدی را در خود جای داده است. این باتری می‌تواند در نقش پاوربانک نیز ظاهر شود. به این صورت که با قراردادن گوشی یا گجت‌های هوشمند (به شرط اینکه از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی کنند) بر روی بدنه گلکسی نوت 10، انرژی ذخیره شده در باتری گوشی نوت 10 به گوشی یا گجت هوشمند شما منتقل می‌شود. انتقال انرژی از گلکسی Note10 به دیگر گجت‌ها نیز به صورت شارژ سریع است. سامسونگ برای شارژ گوشی گلکسی نوت 10 از طریق شارژر وایرلس نیز پشتیبانی از شارژ سریع 12 واتی را قرار داده است. گوشی نوت 10 برای شارژ با سیم نیز از درگاه USB نوع C استفاده می‌کند.

باتری نوت 10

 

امنیت و اسپیکر

سامسونگ بعد از تجربه موفق خانواده S10، در گوشی نوت 10 نیز حسگر اثر انگشت را به زیر صفحه نمایش منتقل کرده است. حسگر اثر انگشت در گوشی گلکسی نوت 10 از نوع التراسونیک است که به گفته سامسونگ، با تشخیص نمونه سه بعدی اثر انگشت، آن را تشخیص می‌دهد. هرچند که حسگرهای اثر انگشت در زیر صفحه نمایش هنوز راه درازی را برای تکامل در پیش دارند، اما سامسونگ در گوشی گلکسی Note10 تجربه موفقی را بدست آورده است. فرآیند تشخیص اثر انگشت در گوشی نوت 10 با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام می‌گیرد. هرچند که عملیات شناساندن اثر انگشت به گوشی اندکی نسبت به گذشته کندتر است اما در مجموع عملکرد این حسگر بسیار عالی است. به خصوص اینکه عملکرد گوشی نوت 10 با وجود خیس بودن انگشت نسبت به رقبای موجود کمی بهتر است. با حذف حاشیه‌های بالا، سامسونگ ناچار به حذف حسگر عنبیه چشم شده اما قابلیت احراز هویت از طریق چهره همچنان پابرجاست. البته این قابلیت کاملاً نرم‌افزاری و توسط دوربین سلفی گوشی انجام می‌گیرد. با توجه به رزولوشن بالای دوربین سلفی، فرآیند تشخیص چهره با سرعت و دقت بسیار بالایی انجام می‌شود. همانطور که در ابتدای موضوع به آن اشاره کردیم، اسپیکر فوقانی با حذف حاشیه‌‎های بالایی به صورت یک نوار باریک در بالاترین نقطه بدنه قرار گرفته است. اسپیکر اصلی گوشی نیز در فریم پایین دستگاه جای دارد. این اسپیکر هنگام پخش موسیقی یا هر صوت دیگر، همراه با اسپیکر فوقانی وارد صحنه می‌شود تا صدای استریو را ایجاد کند. اسپیکر گوشی نوت 10 تحت شرایط آزمایشگاهی توان خروجی صدایی نزدیک به 80 دسی‌بل را دارد. البته که این مقدار به طور رسمی اعلام نشده اما در عمل، صدای خروجی از این اسپیکرها بسیار شفاف و قوی است. گوشی نوت 10 از فناوری صدای دالبی اتم پشتیبانی می‌کند. البته نکته مهم در این خصوص فقدان جک 3.5 میلی‌متری هدفون است که این روزها به نبود آن در گوشی‌های هوشمند عادت کرده‌ایم. با این حال هندزفری همراه با این گوشی که توسط برند معتبر AKG ساخته شده، از نوع Type-C است که برای اتصال آن به گوشی نیازی به کابل رابط وجود نداشته و مستقیماً به درگاه USB گوشی متصل می‌شود.

حسگر اثرانگشت نوت 10

جمع بندی

به طور کلی گوشی نوت 10، اهداف زیادی را دنبال می‌کند. سامسونگ هرآنچه که در چنته داشته، در نسخه پلاس این گوشی جمع کرده اما با حذف برخی قابلیت‌ها که شاید چندان کاربردی هم نیستند، گوشی گلکسی نوت 10 را با قیمت تمام شده کمتری روانه بازار کرده است. گلکسی نوت 10 همان شناسنامه خانواده نوت را دارد که سامسونگ آن را روانه بازار کرده است. در مجموع برای خرید گوشی نوت 10، اگر محدودیتی در مورد بودجه خرید ندارید، نسخه پلاس گزینه بهتری است، اما اگر به دنبال یک گوشی از خانواده نوت هستید و فاکتور قیمت نیز برای شما اهمیت زیادی دارد، به دنبال گوشی نوت 10 باشید. گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 اصالت خانواده نوت را با قیمت مناسب به همراه دارد.

نوت 10


 

مشخصات فنی

مشخصات کلی و کلیدی
نوع و مشخصات پردازنده اصلی - CPU (Exynos 9825 (7 nm - هشت هسته‌ای - دو هسته‌ی 2.73 گیگاهرتز Mongoose M4 به همراه دو هسته 2.4 گیگاهرتز Cortex-A75 و چهار هسته 1.9 گیگاهرتز Cortex-A55
تعداد هسته پردازشگر هشت هسته
پردازنده گرافیکی - GPU Mali-G76 MP12
تعداد سیم‌کارت دو / نانو سیم کارت / همزمان فعال
کیفیت دوربین دوربین سه گانه 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 16مگاپیکسل
سیستم عامل (Android 9.0 (Pie - این نسخه برای زمانی است که این گوشی معرفی شده است و ممکن است در هنگام خرید شما، آپدیت جدیدتری برای آن آمده باشد و به اندروید ورژن بالاتر ارتقا پیدا کند
ابعاد / وزن 151 × 71.8 × 7.9 میلی متر / 168 گرم
ساختار بدنه جلو و پشت شیشه‌ای به همراه فریم آلومینیومی
تاریخ معرفی مرداد 1398
مشخصات صفحه نمایش
نوع صفحه نمایش Dynamic AMOLED / لمس خازنی
سایز صفحه نمایش 6.3 اینچ
تعداد رنگ / رزولوشن 16 میلیون رنگ، 2280×1080 پیکسل
مولتی تاچ (لمس همزمان) / تعداد لمس همزمان دارد / تا 10 لمس همزمان
ویژگی‌های مهم صفحه نمایش مقاوم در برابر خط و خش و شکستن و Corning Gorilla Glass | صفحه نمایش HDR با استاندارد HDR10 | صفحه نمایش همیشه روشن
درصد نسبت صفحه نمایش به بدنه 90.9 درصد
استاندارد صفحه نمایش 19:9
تراکم پیکسل 401 ppi
حافظه
حافظه داخلی 256 گيگابايت
حافظه RAM 8 گیگابایت
امکان افزایش حافظه / نوع کارت حافظه ندارد
دوربین
کیفیت دوربین دوربین سه گانه 12 مگاپیکسل + 12 مگاپیکسل + 16مگاپیکسل
زوم دیجیتال دارد
قابلیت فیلم‌برداری / کیفیت فیلم‌برداری دارد / 4K 2160p با سرعت 30,60 فریم بر ثانیه | 1080p با سرعت 30,60,240 فریم بر ثانیه | 720p با سرعت 960 فریم بر ثانیه
دوربین جلو دارد / 10 مگاپیکسل و فیلمبرداری 1440p و فناوری فوکوس، سایز 26mm و f/2.2 و اندازه پیکسل 1.22µm | تماس تصویری دوگانه و Auto-HDR
پروژکتور (فلاش) دارد - فلش LED
زوم اپتیکال دارد / مجهز به زوم اپتیکال تا 2 برابر (2x Optical Zoom)
مشخصات سخت‌افزاری دوربین دوربین اول : دریچه‌ی دیافراگم متغیر از f/1.5 تا f/2.4 | سایز (27mm (wide | اندازه پیکسل 1.4µm | پیکسل دوگانه Dual Pixel PDAF | لرزشگیر اپتیکال OIS / دوربین دوم : دریچه‌ی دیافراگم f/2.1 | سایز (52mm (telephoto | اندازه پیکسل 1.0µm | فناوری فوکوس خودکار PDAF | لرزشگیر اپتیکال دوگانه Dual OIS | زوم اپتیکال دوبرابری 2x optical zoom / دوربین سوم : دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 | سایز (12mm (ultrawide | اندازه پیکسل 1.0µm
سایر ویژگی‌های مهم دوربین قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی | امکان ظبط ویدئوی 4K و عکس برداری با کیفیت 9 مگاپیکسل به صورت همزمان | فوکوس اتوماتیک | فوکوس لمسی | HDR اتوماتیک | قابلیت تصویربرداری پاناروما | تشخیص لبخند و چهره
اتصالات و شبکه‌ها
شبکه‌های مخابراتی قابل پشتیبانی GSM / CDMA / HSPA / EVDO / LTE / LTE-A (7CA) Cat20 2048/150 Mbps
حداکثر سرعت دانلود در UMTS / حدکثر سرعت آپلود در UMTS 42 مگابیت بر ثانیه / 5.8 مگابیت بر ثانیه
پورت USB / ورژن و نوع دارد / Type-c 1.0 ورژن 3.1 اتصال متناوب
امکان شارژ از طریق USB دارد
بلوتوث / ورژن و ویژگی دارد / ورژن 5.0 همراه با LE / A2DP / aptX
فیش 3.5 میلیمتری صدا دارد
شبکه وایرلس Wi-Fi / ورژن دارد 802.11 a/b/g/n/an/ax و امکان Wifi-Direct و dual-band
امکان Wi-Fi Hotspot دارد
NFC دارد
موقعیت‌نما GPS / ویژگی‌ها دارد / با قابلیت ساپورت A-GPS و GLONASS و BDS و GALILEO
نرم‌افزارها و سرگرمی‌های پیش‌فرض
مرورگر وب / نوع دارد / HTML5
پشتیبانی از Java ندارد
پخش موسیقی / فرمت‌های قابل پخش دارد / AAC , AAC+ , eAAC+ , AMR , MID , WMA , OTA, PCM , OGG , FLAC , XMF , MXMF , RTTTL , RTX , IMY - ممکن است برخی از فرمت‌ها جهت پخش نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوص به خود را داشته باشند
ضبط صدا / فرمت ضبط کردن دارد / AAC , AMR - ممکن است برخی از فرمت‌ها جهت پخش نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوص به خود را داشته باشند
پخش ویدئو / فرمت‌های قابل پخش دارد / MP4 , H.263 , H.264 , 3GP , MKV , AVI , xVid , MOV , MPEG2 , TS , WEBM , M4V - ممکن است برخی از فرمت‌ها جهت پخش نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوص به خود را داشته باشند
ضبط ویدئو / فرمت ضبط کردن دارد (دوربین) / H.263, H.264 , 3GP , MP4 - ممکن است برخی از فرمت‌ها جهت پخش نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوص به خود را داشته باشند
نمایش عکس / فرمت‌های قابل پخش دارد / BMP , GIF , JPG , PNG , WEBP - ممکن است برخی از فرمت‌ها جهت پخش نیاز به نصب نرم‌افزار مخصوص به خود را داشته باشند
فرمت عکس‌های دوربین JPG/RAW
مشخصات باتری و مدت زمان کارکرد
نوع باتری / قابل تعویض توسط کاربر لیتیوم یونی / خیر
ظرفیت باتری 3500 میلی آمپر ساعت
سایر قابلیت‌ها
سنسورها حسگر اثر انگشت در کنار گوشی | شتاب سنج | ژیروسکوپ | مجاورتی | قطب نما | فشارسنج| حسگر بی سیم +ANT
مقاومت در برابر آب و گرد و غبار / درجه گواهینامه دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه
رادیو ندارد
سایر مشخصات مهم سیستم Samsung DeX | قابلیت شارژ سریع Fast battery charging 25W | قابلیت شارژ به‌ صورت بی‌ سیم | دستیار صوتی بیکسبی
Shiva بازدید : 37 دوشنبه 20 مرداد 1399 نظرات (0)

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت (Samsung Galaxy note 10 Lite) یکی دیگر از محصولات قدرتمند شرکت سامسونگ می باشد که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد. با عرضه مدل سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت، با قیمت و امکانات مناسب، در حد گوشی­ های پرچمدار بوده و بهترین گزینه برای کسانی می باشد، که علاقه­ مند به استفاده از قلم هوشمند و گوشی های بزرگ هستند. اگر قصد خرید گوشی بی ­نظیر Samsung Galaxy note 10 Lite را دارید و می­ خواهید، بیشتر در مورد مشخصات و ویژگی­های آن اطلاع پیدا کنید، به شما پیشنهاد می کنیم به خواندن این مقاله ادامه دهید.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت جدیدترین فناوری دوربین را به خود اختصاص داده، همچنین صفحه نمایش همه فن حریف و قلم اس پن آن را در رده­ پرچمداران موبایل قرار داده است. همچنین اسمارت فون Samsung Galaxy note 10 Lite مجهز به تراشه اگزینوس ۹۸۱۰ است، که همین باعث شده حرفی برای گفتن داشته باشد.

اگر برای یک گوشی جدید در سال ۲۰۲۰ خواستار ۴G قدرتمند هستید Galaxy Note 10 Lite یکی از گزینه­ های جذاب خواهد بود. علاوه بر آن در جعبه گوشی یک شارژر ۲۵ واتی به همراه کابل، هندزفری، یک قاب محافظ، سوزن سیم کارت، دفترچه راهنما و سری های قلم وجود دارد.

طراحی گوشی Galaxy note 10 Lite

سامسونگ گلکسی  نوت ۱۰ لایت با طراحی زیبا و فوق العاده­ خود، نمایشگر Infinity-O و صفحه نمایش مسطح که لبه­ های خمیده ندارد و از رنگ ­بندی شاداب­ تری برای جلب نظر مخاطبان جوان ­تر استفاده کرده است. در قسمت پشتی آن می ­توان تفاوت آن را با مدل Galaxy Note 10 مشاهده کرد، ماژول دوربین کشیده و قائم نیست بلکه در یک قاب مربع شکلی قرار گرفته که دارای سه دوربین جداگانه و یک فلش LED می ­باشد.

گوشی Samsung Galaxy Note 10 Lite با رنگ ­بندی جدید، هر مخاطبی را به سوی خود جذب می ­کند، که شامل رنگ ­های Aura Glow و Aura Black و نسخه­ ای به رنگ قرمز را در این مجموعه­ قرار داده است. این اسمارت فون به دلیل وزن سبک و طراحی بسیار ظریف بدنه آن بسیار خوش دست بوده و شما می توانید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید بدون آنکه دست هایتان خسته شود.

از دیگر ویژگی های بارزی که در طراحی این گوشی بسیار چشمگیر است، بدنه آن می باشد. هنگامی که آن را در دست می گیرید متوجه خواهید شد که قاپ پشتی گوشی رنگ های مختلف و جذابی را به خود می گیرد که بسیار زیبا و چشمگیر است. البته باید به این مورد اشاره کرد به دلیلی صیقلی بودن قاپ پشتی باید مواظب افتادن یا لیز خوردن گوشی باشید. به همین دلیل سعی کنید از یک کاور زیبا و مناسب برای محافظت از گوشی خود استفاده کنید.

طراحی گوشی Galaxy note 10 Lite

صفحه نمایش Galaxy note 10 Lite

یکی از ویژگی ­های گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت که به آن اشاره کردیم، نمایشگر هول پانچ است. حسگر اثر انگشت آن نیز اپتیکال بوده، که در زیر نمایشگر قرار دارد. Galaxy Note10 Lite دارای پنل ۶٫۷ اینچی FHD+ Super AMOLED است. این مدل از گلکسی نوت ۱۰ بزرگتر و از گلکسی نوت ۱۰ پلاس کوچک تر است، و برخلاف این گوشی­ها از محتوای +HDR 10 پشتیبانی می­کنند، نوت ۱۰ لایت تنها از قابلیت HDR برخوردار است.

یکی دیگر از قابلیت­های این گوشی تنظیم کردن نور صفحه نمایش آن در محیط­های پر نور و کم نور است. به صورتی که شما می توانید به راحتی در محیط های پر نور و کم نور به راحتی از آن استفاده کنید. همچنین این نمایشگر از وضوح و کیفیتی بالایی برخوردار بوده و تمامی محتواها و تصاویر به صورت طبیعی نمایش داده می شوند.

صفحه نمایش Galaxy note 10 Lite

دوربین سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

گلکسی نوت ۱۰ لایت با سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی ارائه شده، که در میان آن دو سنسور Ultrawide و تله فوتو هستند. این سنسورها به شما اجازه می دهند تا تصاویر با کیفتی را به ثبت برسانید. این محصول از نظر دوربین سلفی از سری Note10 جلوتر، و دارای دوربین قدرتمندتر ۳۲ مگاپیکسلی سلفی که قادر به ضبط فیلم­های ۴K 30fps است. هر چند به نظر می ­رسد، چنین لنزی در این دوربین تصاویر روشن با وضوح بالا را ثبت کند، اما به احتمال زیاد به دلیل پشتیبانی از اندازه پیکسل­ های ۱٫۲۲ um در نور کم، عملکرد آن ضعیف شود.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

باتری گلکسی نوت ۱۰ لایت

شگفتی دیگر گوشی گلکسی نوت ۱۰ لایت باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی آن است، البته مجبور به پشتیبانی از یک صفحه بزرگ ۶٫۷ اینچی AMOLED بوده که سامسونگ بخشی از این ظرفیت را برای نمایشگر بزرگتر نوت ۱۰ لایت کنار گذاشته است. تا بتواند نیازهای کاربر را جبران و یک روز کامل بدون نیاز به شارژ دوام بیاورد. یکی دیگر از ویژگی های آن شارژ سریع باتری سامسونگ نوت ۱۰ لایت به حساب می ­آید.

تست دوربین و نمایشگر شیائومی نوت 10 و سامسونگ گلکسی نوت 10 لایت

از مشاهده دوربین زیر می توانید تا حد زیادی با دوربین و نمایشگر این گوشی آشنا شوید و قدرت آن را مشاهده کنید.

 

 

 

دیگر ویژگی های بارز گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

در بالا به قابلیت­های مختصری در مورد این گوشی پرچمدار اشاره شد، که دارای ویژگی­ های دیگری نیز می­باشد، در ادامه به آن­ها نیز خواهیم پرداخت.

  • پردازنده داخلی Exynos با شماره مدل ۹۸۱۰ استفاده می ­کند.
  • این گوشی سامسونگ دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی که قابل ارتقاء از طریق microSD تا ۱ ترابایت است.
  • در قسمت نرم افزار، نوت ۱۰ لایت بر اساس Android 10 رابط کاربری One UI 2.0 را اجرا می ­کند.
  • سرعت و عملکرد این گوشی بسیار بالا بوده، و با ساخت تراشه هفت نانومتری با پردازنده هشت هسته ­ای
  • اسمارت فون Galaxy Note10 Lite با پشتیبانی ایده آل از سیستم عامل اندروید ۱۰ باعث عملکرد بالای آن شده است.

اگر قصد خرید گوشی سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت را با قیمت مناسب دارید، پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه اینترنتی هاکان موبایل است. در این سایت می توانید با انواع گوناگون گوشی­ های پرچمدار سامسونگ و دیگر برندها آشنایی پیدا کرده، و بهترین انتخاب را داشته باشید.

منبع:https://hakanmobile.com/product/samsung-galaxy-note10-lite/

Shiva بازدید : 35 پنجشنبه 16 مرداد 1399 نظرات (0)

کمپانی هواوی امروزه به عنوان یکی از موفق ترین و پرفروش ترین برندهای حوزه مخابرات و الکترونیک شناخته می شود که محصولات آن در بیش از ۱۴۵ کشور دنیا استفاده می شود. امروزه ۴۵ شرکت از ۵۰ شرکت اپراتور مخابراتی بزرگ جهان توسط کمپانی هواوی و تجهیزات آن پشتیبانی می شوند. گوشی تلفن هوشمند Huawei P30 lite در واقع نسخه ارزان قیمت تر از گوشی های P30 و P30 Pro است که روانه بازارها شده است. گوشی Huawei P30 lite بسیاری از ویژگی ها گوشی P30 درجه یک و بالارده را دارد و به عنوان یک گوشی میان رده می توان از کیفیت و قابلیت های آن ابراز رضایت کرد.

اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند از برند معتبر و خوشنام هواوی با یک قیمت مناسب و البته کیفیت بالا را دارید پیشنهاد می کنیم که مطلب زیر را مطالعه کنید تا از قابلیت ها و مشخصات منحصر به فرد گوشی Huawei P30 lite اطلاعات کافی را بدست آورید.

مشخصات گوشی هواوی پی ۳۰ لایت

مشخصات فنی گوشی موبایل Huawei P30 lite

به دلیل محبوبیت بالای گوشی های هوشمند تعداد بسیار زیادی از برندهای داخلی و خارجی هستند که در این زمینه فعالیت دارند و محصولات خود را به بازار عرضه می کنند. با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جامعه و همچنین قیمت بالای گوشی های هوشمند داشتن اطلاعات و آگاهی از قابلیت ها و مشخصات تلفن می تواند کمک بسیار زیادی در انتخاب و خرید گوشی به افراد بکند. گوشی میان رده Huawei P30 lite از جمله گوشی های باکیفیت و بادوام این برند است که از ویژگی ها و قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است. در ادامه به بررسی مشخصات و قابلیت های این اسمارت فون پرداخته می شود.

طراحی هواوی پی سی لایت

هواوی P30 لایت در ابعاد ۱۵۲٫۹ در  ۷۲٫۷ در ۷٫۴ میلی متر و با وزن ۱۵۹ گرم ساخته شده است و اولین چیزی که نگاه کاربران را به خود جلب می کند شباهت بسیار زیاد آن به دیگر اعضای پرچم دار خانواده هواوی است. بدنه این گوشی مانند بیشتر گوشی های میان رده از یک نوع پلاستیک ساخته شده است که ظاهر آن شباهت زیادی به شیشه دارد. طراحی ساده و شیک این گوشی باعث شده است که به شکلی لوکس و مدرن به نظر برسد.

دکمه های تنظیمی صدا و پاور، پورت خروجی صدا، اسپیکر، دوربین سلفی، دوربین اصلی و حسگر اثر انگشت به نحوی طراحی و تعبیه شده اند که هیچ خللی در زیبایی گوشی ایجاد نکرده اند. این گوشی بسیار خوش دست است و برای همه افراد با هر سایز دستی می تواند گوشی مناسبی باشد. دوربین های ۳ گانه گوشی با حدود ۱ میلی متر برآمدگی شباهت زیادی به گوشی های iPhone X و XS اپل دارند. با خرید این گوشی می توان از داشتن یک گوشی با ظاهری مدرن و درجه یک و لوکس و قیمتی مناسب لذت برد. لبه های گرد گوشی نیز و حذف برند هواوی از قاب جلویی گوشی نیز باعث شده اند که زیبایی آن بیشتر باشد.

طراحی گوشی هواوی پی ۳۰ لایت

صفحه نمایش هواوی پی سی لایت

کمپانی هواوی نیز مانند سایر برندهای معتبر دنیای گوشی برای گوشی های جدید خود از نمایشگرهای کشیده استفاده کرده است. نمایشگر به کار رفته در این گوشی از نوع نمایشگرهای لمسی است که از فناوری IPS استفاده می کند. این صفحه نمایش دارای اندازه ۶٫۱ اینچی است و برای نمایش تصاویر از ۱۶ میلیون رنگ استفاده می کند. رزولوشن و کیفیت تصاویر این گوشی برابر با ۱۰۸۰ در ۲۳۱۲ پیکسل است که نتیجه تراکم پیسکلی بالای آن (۴۱۵ پیکسل بر هر اینچ) است. این صفحه نمایش تقریبا ۸۵ درصد از فضای پنل جلویی گوشی را پوشش داده است و نسبت تصاویر در آن برابر با ۱۹٫۵ به ۹ است. هواوی با جا دادن یک نمایشگر بزرگ در قابی کوچک شاهکار بزرگی به خرج داده که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

صفحه نمایش گوشی هواوی پی ۳۰ لایت

دوربین گوشی پی سی لایت

هواوی پی سی لایت مانند بسیاری از گوشی های این کمپانی از دوربین های باکیفیتی برخوردار است که نقطه قوتی برای آنها شده اند. این گوشی از ۳ دوربین اصلی در قاب پشتی گوشی استفاده کرده است که دوربین اصلی آن دارای یک سنسور ۲۴ مگاپیکسل است که از نوع سنسورهای عریض می باشد که دارای دریچه دیافراگم f/1.8 است. دوربین دوم از نوع سنسورهای فوق عریض است که کیفیت آن برابر ۸ مگاپیکسل است و دوربین سوم دارای یک سنسور ۲ مگا پیکسلی است که از دریچه دیافراگم f/2.4 بهره مند است.

کمپانی هواوی برای دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور ۳۲ مگا پیکسلی استفاده کرده که مجهز به دریچه دیافراگم f/2.0 است. این دوربین ها دارای ویژگی های منحصر به فرد دیگری مانند  فناوری فوکوس خودکار، ثبت موقعیت جغرافیایی، فوکوس با اشاره بر روی سوژه، قابلیت تشخیص چهره، قابلیت عکاسی HDR، قابلیت عکاسی پاناروما، فیلمبرداری HD و… هستند.

دوربین گوشی هواوی پی ۳۰ لایت

سایر مشخصات گوشی Huawei P30 lite

همانطور که در بخش های قبلی عنوان شد اسمارت فون هواوی P30 لایت به عنوان یک گوشی میان رده بسیار با کیفیت شناخته می شود که می تواند با گوشی های درجه یک و پرچم دار هم خانواده خود رقابت و برابری کند. این گوشی علاوه بر داشتن قابلیت ها و مشخصاتی که به تفصیل شرح داده شد دارای ویژگی ها و شاخصه های منحصر به فرد دیگری است که مهم ترین آنها به شرح زیر هستند:

  • باتری که در این گوشی به کار رفته است از نوع باتری های لیتیومی پلیمری است که دارای ظرفیت ۳۳۴۰ میلی آمپر ساعت است که با توجه قطعات سخت افزاری و تراشه آن می تواند مدت زمان زیادی را بدون نیاز به شارژ مجدد کار کند. همچنین این گوشی قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی را دارد که می تواند در زمان کمی شارژ شود.
  • از نظر حافظه و رم نیز گوشی هوشمند Huawei P30 lite دارای حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت به همراه رم داخلی ۴ گیگابایت است. این گوشی همچنین می تواند حافظه جانبی تا سقف ۱ ترا بایت را پشتیبانی کند که می تواند اطلاعات و فایل های بسیار زیادی را ذخیره کند و نیاز کاربران را به راحتی برطرف نماید.
  • برای خرید گوشی Huawei P30 lite با قیمت مناسب می توانید به فروشگاه اینترنتی هاکان موبایل مراجعه کنید. این فروشگاه عرضه کنده انواع گوشی های هوشمند، آیفون، سامسونگ، شیائومی، آنر، هواوی و نوکیا می باشد. شما می توانید با مراجعه به بخش گوشی موبایل هواوی در سایت هاکان موبایل با انواع محصولات هواوی و مشخصات آن ها به صورت کامل آشنا شوید.
  • منبع:https://hakanmobile.com/product/huawei-p30-lite/
Shiva بازدید : 40 دوشنبه 13 مرداد 1399 نظرات (0)

معرفی گوشی Z فلیپ سامسونگ

گوشی Z فلیپ در فوریه سال ۲۰۲۰ عرضه شده است و با ۱۸۳ گرم وزن و پشتیبانی از دو سیم‌کارت نانو و ای‌سیم، بسیاری از علاقه‌مندان همراه با فناوری روز را به‌ خود جذب می‌کند. حافظه داخلی عالی ۲۵۶ گیگابایتی و استفاده از طراحی شیشه‌ای در جلو و عقب، نکات جالب دیگری هستند که فناوری گوشی‌های تاشو را یک‌ گام دیگر به جلو می‌برد. گوشی ابعاد ۱۶۷.۳ در ۷۳.۶ در ۷.۲ میلی متری دارد که بعد از تا شدن به ۸۷.۴ در ۷۳.۶ در ۱۷.۳ می‌رسد.

معیارهای خرید گوشی Z فلیپ سامسونگ

صفحه‌ نمایش

نمایشگر گوشی Z فلیپ طراحی انعطاف پذیری دارد و کیفیت صفحه ۶.۷ اینچی آن ۱۰۸۰p در نظر گرفته شده است. یک نمایشگر کوچک‌تر سه اینچی هم هنگام تاشدن در آن تعبیه شده است که بیشتر برای مشاهده اعلان‌های مختلف گوشی کاربرد دارد. نمایشگرها کیفیت خوبی دارند و رنگ‌های زنده و روشنایی شفافی را در آن مشاهده می‌کنیم. فناوری آمولد داینامیک با قابلیت تاشویی در نمایشگر این گوشی استفاده شده است و از فناوری لمسی خازنی به‌طور معمول بهره می‌برد. ۱۶ میلیون رنگ استفاده شده در صفحه نمایش آن، کیفیت بالای تصاویر و آیکون‌های صفحه را ایجاد می‌کند. رزولوشن این صفحه نمایش، ۲۶۳۶ در ۱۰۸۰ است و با چگالی ۴۲۵ پیکسل در هر اینچ همراه شده است.

صفحه نمایش گوشی Z فلیپ

صفحه نمایش کوچک‌تر گوشی Z فلیپ از فناوری سوپر آمولد ساخته شده است و رزولوشن ۳۰۰ در ۱۱۲ را ارائه می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که صفحه نمایش گوشی بسیار بادوام است و خبرهای خوب طراحی آن از جانب سامسونگ، این روند را اثبات می‌کند. یکی از نکات مهم گوشی Z فلیپ تازه بودن فناوری‌اش در بین مردم عادی است. هنوز هم وقتی شما سامسونگ Z فلیپ را در خیابان باز و بسته کنید، برای مردم جالب بوده و احتمالا چند نفری از شما سوال خواهند کرد. این مورد شاید برای عده‌ای جالب باشد.

دوربین

کیفیت دوربین گوشی سامسونگ Z فلیپ در حد بسیار خوبی قرار دارد، اما بهترین نیستند. گوشی Z فلیپ در این زمینه عملکرد مشابهی با s20 دارد وقدرمندی سنسورهای داخلی آن توسط سامسونگ تائید شده است. به‌احتمال زیاد قیمت گوشی Z فلیپ می‌تواند در این زمینه تعیین کننده باشد و می‌توانید بهترین انتخاب را بین یک گوشی معمولی یا گوشی تاشو داشته باشد.

گوشی Z فلیپ

 

دوربین دوگانه گوشی Z فلیپ هر دو از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند و امکان تصویربرداری اولترا واید را فراهم می‌کند. فاصله کانونی ۱.۱۲ میکرو متری در طراحی دوربین گوشی Z فلیپ، سبب می‌شود که کاربر انتخاب بیشتری در تنظیمات عرض تصاویر داشته باشید.

از ویژگی‌های دوربین گوشی Z فلیپ می‌توان به فلش LED به‌کار رفته در آن و قابلیت‌های معمولی همچون تصویربرداری پانوراما و HDR اشاره کرد. فیلم‌برداری هم در حد پرچم‌داران گوشی‌های سامسونگ است و می‌توانید با کیفیت 720p، 1080p و 2160p اقدام به فیلم‌برداری کنید و نرخ فریم ۹۶۰ در کیفیت‌های پایین و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را در بهترین کیفیت ممکن تجربه خواهید کرد. همه چیز در این زمینه بر وفق مراد خواهد بود و دوربین سلفی هم با سنسور ۱۰ مگاپیکسلی، امکان ثبت تصاویر عریض را فراهم می‌کند. در فناوری این سنسور از HDR هم استفاده شده است و پویایی تصاویر سلفی شما را برای قرار گرفتن در شبکه‌های اجتماعی تائید می‌کند. همچنین فیلم‌برداری ۳۰ فریم بر ثانیه با کیفیت 2160p در دوربین گوشی Z فلیپ از نکات جالب آن است.

دوربین گوشی Z فلیپ

سخت افزار

سامسونگ با استفاده از مشخصات فنی بهتر، مخصوصا در زمینه ظرفیت باتری، سعی در ارائه محصول بهتری نسبت به رقبا داشته است و تاحدودی هم موفق بوده است. تناوب جالبی را بین گوشی Z فلیپ و گوشی تاشوی موتورولا می‌بینیم و علارغم عدم موفقیت برند موتورولا در این کار، سامسونگ راه بهتری را در پیش گرفته و می‌توان گفت که آینده خوبی پیش‌رو دارد. نمایشگر ۱.۱ اینچی آن اطلاعات ریز و درشتی را در اختیارتان می‌گذارد و فناوری سخت‌افزاری آن قابل توجه است.

تراشه ۷ نانومتری به‌کار رفته در گوشی Z فلیپ از پردازنده هشت هسته‌ای بهره می‌بردپردازنده گرافیکی Adreno 640 سامسونگ Z فلیپ هم گرافیک خارق‌العاده بازی‌های حجیم را در آن تضمین می‌کند. تراشه اسنپ دراگون ۸۵۵ این محصول را از نظر سخت‌افزاری در شرایط خوبی قرار می‌دهد و شاهد این هستیم که از پردازنده‌های Kryo با فراکانس‌های مختلفی که چهار مورد از آن‌ها ۱.۷۸ گیگاهرتزی هستند، عرضه شده‌اند.

در سخت افزار گوشی Z فلیپ می‌بینیم که از فناوری GPS استفاده شده است و از NFX برخوردار است. یواس‌بی تایپ‌سی قطعا برای بسیاری از کاربران خوش‌حال کننده است و سرعت انتقال خوبی را برای‌شان فراهم می‌کند. از دیگر سنسورهای گوشی Z فلیپ هم می‌توان به زیروسکوپ، بارومتر، قطب‌نما و شتاب سنج اشاره کرد که باتوجه به قابلیت حمل عالی گوشی، می‌توانید از آن‌ها برای ثبت علائم حیاتی خود هنگام ورزش‌ در فضای باز استفاده کنید.

صفحه نمایش گوشی Z فلیپ

باتری

در اولین نگاه به گوشی Z فلیپ، بسیاری از کاربران فکر می‌کنند که نمی‌توان یک باتری بزرگ با ظرفیت خوب را در آن قرار داد. اما سامسونگ در این زمینه عالی عمل کرده است و باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی گوشی از لیتیوم پلیمر ساخته شده است و آن را چند رتبه نسبت به رقبا پیش می‌اندازد. قابلیت شارژ بی‌سیم برای گوشی فراهم شده است و به‌میزان ۱۵ وات هم می‌توانید گوشی را با قابلیت شارژ سریع به حالت پایدار برسانید. گفتنی است که باتری غیرقابل جداسازی است و باید موارد ایمنی را در استفاده و حفظ طول عمر آن رعایت کرده باشید.

امنیت

برای تامین امنیت گوشی Z فلیپ، از سنسورهای مختلفی استفاده شده است. حسگر اثر انگشت در جای همیشگی خود در گوشی‌های برند سامسونگ قرار دارد. بدنه شیشه‌ای همراه با یک لایه اضافه‌ پلاستیکی، آن را در برابر ضربه و سقوط مقاوم می‌کند، اما در کل چندان نباید به طراحی این بدنه امیدوار بود، چرا که گوشی‌های تاشو هنوز در اول راه هستند و شاید تصمیم سامسونگ به استفاده از بدنه شیشه‌ای، در ابتدا نتیجه‌ی عکس هم دهد.

از دیگر نکات مهم امنیتی گوشی Z فلیپ این است که تا حد امکان از سقوط گوشی جلوگیری کنید. با اینکه از گوریلا گلس 6 بدنه‌ی شیشه‌ای گوشی استفاده شده است، اما تست‌ها گویا جوابگو نبوده‌اند و سامسونگ Z فلیپ در همان دفعه‌های اول در این زمینه شکست می‌خورد. قاب گوشی Z فلیپ از آلومینیوم ساخته شده است و در بخش جلویی آن، لایه‌هایی از پلاستیک در طراحی شیشه‌ای آن دیده می‌شود.

گوشی Z فلیپ

طراحی

اولین مورد مهمی که در طراحی گوشی Z فلیپ دیده می‌شود، استفاده از شیشه در بدنه‌ی آن است. این خبر جدیدی است و سازندگان با این کار قصد دارند که مقاومت گوشی را در برابر ضربات ناشی از افتادن یا دیگر موارد بالا ببرند. آن‌ها از لایه پلاستیکی خاصی برای بالا بردن توان مقاومت بدنه‌ گوشی استفاده کرده‌اند. یکی از مواردی طرفداران گوشی‌های تاشو از آن گلایه‌مند هستند، وجود چین خوردگی در خط تاخوردگی این گوشی‌ها است.

سامسونگ با استفاده از شیشه سعی در از بین بردن این چین‌خوردگی را داشته است و می‌توان در کنار افزایش مقاومت گوشی Z فلیپ، این مورد را هم در نظر داشت. البته تحلیل‌گران نظر دیگری در مورد این تصمیم سامسونگ داشته‌اند. سامسونگ Z فلیپ قدم بزرگی را در عرضه گوشی‌های تاشو برداشته است و با اینکه هنوز در اول راه قرار داریم، اما این روند می‌تواند نوید روزهای بهتری برای گوشی‌های تاشو با طراحی تماما شیشه‌ای باشد.

سامسونگ با همکاری کمپانی Dolnsys، اقدام به تهیه شیشه‌های باریک در طراحی گوشی Z فلیپ کرده است و به‌همین دلیل این شیشه‌ها شکستگی هنگام تاشدن نخواهند داشت. ضخامتشان بسیار کم است و طراحی جالبی هم دارند.

بسیاری از کاربران و تحلیل‌گران هدف از طراحی گوشی‌های تاشو را استفاده از نمایشگرهای بزرگ نسبت به گوشی‌های معمولی می‌دانند. به‌همین منظور گوشی Z فلیپ با داشتن اندازه صفحه نمایش ۶.۷ اینچی قدم خوبی برداشته است و در تقارن با بزرگ‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار موجود همچون آیفون ۱۱ پرو و گلکسی نوت ۱۰ پلاس این کمپانی قرار می‌گیرد. البته این روند در آینده بهتر از این‌ها باشد و سامسونگ بتواند گپ قابل توجهی از نظر اندازه با گوشی‌های معمولی ایجاد کند.

گوشی Z فلیپ

در طراحی سامسونگ Z فلیپ، یک صفحه نمایش ۳ اینچی هنگام تا شدن گوشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا مواردی از قبیل اعلان‌ها و ساعت و دیگر موارد را در آن مشاهده کند. این کار می‌تواند نیاز به باز کردن گوشی را در مواقع مختلف کاهش دهد. گوشی Z فلیپ را می‌تواند در حالت کوچک‌شده به‌راحتی حمل کنید و این تغییر محسوس را در زندگی روزمره خود حس خواهید کرد. بدین ترتیب اعلانات و سایر موارد را در کسری از ثانیه مشاهده خواهید کرد و بهبود قابل توجهی را نسبت به گوشی‌های معمولی شاهد هستیم.

چرا گوشی Z فلیپ سامسونگ را بخریم؟

گوشی سامسونگ گلکسی Z فلیپ از ایده جسورانه‌ای برای ساخت بهره می‌برد و سامسونگ آن را در کنار دیگر گوشی‌های هوشمند عرضه کرده است تا آزمون سخت خود را پس دهد. همه‌چیز به خود کاربر بستگی دارد و وجود مشخصات فنی عالی، باتری قابل قبول و دوربین در حد پرچم‌داران، شاید برای خرید گوشی Z فلیپ کافی به‌نظر برسد.

گوشی هنگام تاشدن به‌راحتی در کوچک‌ترین جیب‌ها هم جای می‌گیرد و همین می‌تواند حس خوبی داشته باشد. گوشی Z فلیپ یک محصول با نمایشگر بزرگ است که کاربران می‌توانند آن را راحت‌تر از این دیگر گوشی‌های بزرگ و فبلت‌ها حمل کنند. این ویژگی تنها مختص گوشی‌های تاشو است و حتی دست‌های کوچک‌تر و جیب‌های ژاکتی هم می‌توانند پشتیبان خوب گوشی Z فلیپ باشند.

حافظه داخلی گوشی Z فلیپ، ۲۵۶ گیگابایت است که میزان بهتری نسبت به مدل‌های دیگر امسال دارد. امکان قرار دادن حافظه جانبی در گوشی وجود ندارد و البته نیازی هم احساس نمی‌شود. فناوری UFS 3.0 در طراحی حافظه این گوشی به‌کار رفته است. گوشی Z فلیپ از اندروید ۱۰.۰ بهره می‌برد و سامسونگ بازهم از رابط کاربری One UI 2 استفاده کرده است.

گوشی Z فلیپ

نظرات کاربران پس از خرید گوشی Z فلیپ سامسونگ

کاربران نظرات ضد و نقیضی به محصول تاشوی سامسونگ داشته‌اند و اعتقاد دارند که سامسونگ می‌توانست اندازه صفحه نمایش را بزرگ‌تر و از باتری بهتری هم بهره بگیرد. قیمت گوشی Z فلیپ از نظر کاربران آن‌ قدر ها هم که شایع شده بود، بالا نیست و با در نظر نگرفتن نوسانات ارز در داخل کشور، قیمت معقولی محسوب می‌شود و تقریبا کمتر از محصولاتی همچون ریزر است. این فناوری هنوز هم در تکنولوژی گوشی‌های هوشمند تازه و نوین است و همان‌طور که گفته شد، در خیابان و مجامع مختلف۷ نظرات بسیاری از کاربران را جلب خواهد کرد.

گوشی Z فلیپ قابلیت حمل خوبی از نظر بسیاری از خریداران دارد و به‌راحتی تا شده و به‌حالت ایستاده برمی‌گردد. همین امکانات با سخت‌افزار مناسب می‌تواند دلیلی برای خرید گوشی Z فلیپ باشد. فناوری صفحه نمایش تفاوت چندانی با گوشی‌های معمولی و پرچم‌دار ندارد و باید گفت که استفاده از دو صفحه نمایش کوچک‌تر هم سبب می‌شود که گوشی Z فلیپ شیک و عالی دیده شود و شما خیلی مواقع نیازی به بازکردن گوشی هم نداشته باشید. کاربرانی هم اعتقاد دارند که سامسونگ در ارائه یک محصول بی‌نقص شکست خورده است و گوشی‌های تاشو هنوز راه دور و درازی برای رسیدن به یک طراحی ناب و بی‌نقص دارند. طراحی موردنظر درواقع تمام شیشه‌ای است و هرچه قدر که گوشی‌ّهای تاشو همچون گوشی سامسونگ Z فلیپ از طراحی پلاستیکی بخش جلویی خود دور شوند، شاهد ارائه کیفیت بهتر و علاقه‌مندی کاربران خواهیم بود.

Shiva بازدید : 34 دوشنبه 13 مرداد 1399 نظرات (0)
 

خرید راحت  ۱۵۰ پوینت فیفا موبایل در سریعترین زمان

۱۵۰ پوینت فیفا موبایل ارزان در سریعترین زمان ممکن را از ما بخواهید.

امروزه نه تنها فرزندان ما عموما اوقات فراغت خود را به انجام بازی‌های موبایلی می‌پردازند

بلکه تعداد زیادی از افراد بالغ و بزرگسالان هم اوقات فراغت خود را به انجام بازی‌های موبایلی می‌پردازند.

اما همواره این نکته دارای اهمیت است که این بازی‌ها چه بازی‌ای باشند؟ چگونه باشند؟

چرا که امروزه بازی‌ها شاخه‌ها و زیر شاخه‌های متنوع و مختلفی دارند

و هر بازی در گروه خاصی قرار می‌گیرد.

اما بازی‌های گروه ورزش از بازی‌هایی هستند که عموما کمترین آسیب‌های روحی و … را دارند.

چرا که در این بازی‌ها خبری از سلاح و کشتن و مبارزه در یک میدان نبرد پر هیاهو نیست.

شاید به همین دلیل باشد که بازی‌های ورزشی غالبا گروه سنی و محدوده‌ی سنی خاصی ندارند.

و افراد با جنسیت‌ها و سنین مختلف انجام آن‌ها  را دوست دارند.

یکی از بازی‌های سالم که در گروه همین بازی‌های ورزشی بسیار خوش درخشیده و طرفداران زیادی دارد

بازی جذاب و دوست داشتنی فیفا فوتبال (fifa footbell) است.

این بازی با وجود اینکه کاملا رایگان نیست

و برخی امکانات آن از قبیل خرید بازیکنان و مربیان و … نیاز به پرداخت وجه دارند

اما بسیار پر طرفدار و پر مخاطب است.

اگر تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید پیشنهاد ما به شما یک بار دانلود و امتحان این بازی می‌باشد

این بازی جذاب و دوست داشتنی را از دست ندهید.

خرید 150 پوینت بازی فیفا موبایل

پوینت فیفا موبایل-فیفا فوتبال

خرید ۱۵۰ پوینت فیفا موبایل یا فیفا فوتبال

این بازی همان طور که در بالا اشاره شد یک بازی کاملا رایگان نیست

و شما برای برخورداری از برخی امکانات این بازی باید پرداخت درون برنامه‌ای و خرید پوینت داشته باشید

و این کار را می‌توانید به راحتی از طریق فروشگاه ما انجام دهید.

فروشگاه جم ایرانموجو در سریعترین زمان ممکن محصولاتی که برای بازی خود خریداری کرده‌اید را به دست شما عزیزان می‌رساند.

پوینت فیفا موبایل-فیفا فوتبال

خرید 150 پوینت فیفا فوتبال

پوینت fifamobile-fifafootball

خرید ارزان و سریع ۱۵۰ پوینت فیفا موبایل

باخربد این محصول ۱۵۰ پوینت و ۲۰۰ vip points فیفا موبایل به اکانت شما اضافه می شود.

بازی FIFA Mobile Soccer شامل انواع حالت های مختلف بازی است که می تواند ساعت ها شما را سرگرم کند، به طوری که می توانید با زدن پنالتی مهارت خود را زیاد کنید و یا در مسابقات مختلف شرکت کنید و یکی از زیباترین بازی های فوتبالی را تجربه کنید!

بسته های پوینت فیفا موبایل هم برای گوشی های اندرویدو هم ایفون قابل خریداری هستند.

بسته های ارزان پوینت فیفا موبایل خریداری شده در سریعترین زمان ممکن به اکانت بازی شما اضافه خواهند شد.

در صورت وقوع هر نوع مشکلی در فرایند خرید جم  میتوانید با بخش پشتیبانان آنلاین سایت ویا شماره های ما تماس برقرار کنید ، تا در سریعترین زمان خرید GEM  بازی شما انجام شود .

درصورت رضایت از قیمت ها و سرعت واریز بسته های خریداری شده به حساب شما ، به محصولات ستاره بدهید .

فرم اطلاعات تماس را کامل و شماره ها را صحیح وارد کنید تا در صورت وقوع مشکل برای واریز بسته الماس خریداری شده توسط شما ، تیم پشتیبانی خرید جمبتوانند با شما تماس برقرار کنند .

منبع:https://iranmojo.com/product/%db%b1%db%b5%db%b0-%d9%be%d9%88%db%8c%d9%86%d8%aa-%d9%81%db%8c%d9%81%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/

Shiva بازدید : 33 پنجشنبه 09 مرداد 1399 نظرات (0)
 

قبل از خرید گوشی موبایل به این نکات دقت کنید

 

به علت تنوع بسیار زیاد محصولات گوشی و دیگر لوازم الکترونیکی که در بازار وجود دارد، این تنوع باعث شده که قیمت گوشی ها و مدل های زیاد کاربر را سردرگم کند و قدرت تصمیم گیری را برایش سخت، و فاکتورهای بیشماری که برای خریداران مورد نظر است که شامل: برند گوشی، قیمت گوشی، سیستم عامل، پردازنده، رم و حافظه، دوربین، صفحه نمایش، طراحی، تعداد سیم کارت، نسل ارتباطی، دوام و مقاومت فیزیکی گوشی و همچنین مساله بسیار مهم گارانتی آن می باشد. در برابر این حجم از فاکتور برای خرید محصول مناسب کاربر به سختی خواهد توانست دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کند.

 

راهنمای خرید گوشی موبایل
راهنمای خرید گوشی موبایل

به لطف سایت ها و فروشگاه های اینترنتی و فروشندگان موبایل تا حد زیادی این مشکل قابل حل شده است. ما در این مقاله راهنمایی جامع و کاملی را در خصوص چگونگی یک خرید مناسب را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

مهم ترین نکات مورد توجه در قیمت گوشی

یکی از اصلی ترین موارد در قیمت گوشی اهمیت دارد امکانات و مشخصات آن می باشد. که در راهنمای خرید گوشی موبایل می توانید اطلاعات لازم را بدست آورید. موبایل باید از نظر کیفیت سخت افزاری در حد خوبی ارائه شده باشد. از دیگر فاکتورها می توان به سیستم عامل گوشی موبایل اشاره کرد که دربرخی از شرکت ها به صورت رایگان ارائه می شود اما شرکت های دیگری مانند آیفون و ویندوزفون هزینه ای را از کاربر دریافت خواهند کرد به طور ضمنی به روی قیمت موبایل افزوده خواهد شد. همانگونه که گفتیم مهم ترین عامل در تعیین قیمت گوشی موبایل کمیت و کیفیت سخت افزاری آن است. مثلا هرچه دوربین ها با کیفیت مگاپیکسل بالا باشد یا شبکه ارتباطی 4G قیمت گوشی را بالاتر می برد.

برای اینکه راهنمای خرید گوشی موبایل شما را به نتیجه برساند باید بدانید چقدر می خواهید هزینه کنید و چه امکانات و مشخصاتی در اولویت اول برایتان قرار دارد. البته اکثر کاربران از گوشی موبایل برای عکاسی و دسترسی به اینترنت پرسرعت همچنین پشتیبانی از برنامه های شبکه های اجتماعی متعدد برایشان حائز اهمیت خواهد بود.

برند گوشی موبایل

برند یا کمپانی سازنده گوشی برای افراد زیادی از خریداران اهمیت خاصی دارد. مثلا کاربران شرکت اپل و طرفدار آن علاقه زیادی به استایل این برند دارند بنابراین دیگر فاکتورها را اصلا در نظر نمی گیرند. با اینکه قیمت این نوع گوشی های بسیار بالا بوده اما همچنان طرفداران زیادی را به سمت خود جلب کرده است.

 

برند گوشی موبایل
برند گوشی موبایل

برند دیگری که از محبوبیت زیادی در جهان برخوردار است، شرکت بزرگ و مطرح سامسونگ می باشد. این کمپانی با چندین دهه فعالیت در عرصه تولید محصولات دیجیتالی اعتبار خوبی را بدست آورده، این برند کره ای با تنوع بسیار بالا و قیمت های مناسب کاربران زیادی را در ایران و جهان به مورد توجه خود قرار دهد. همچنین سهم عظیمی از بازار موبایل را تصاحب کرده است. پس اگر دنبال امکانات سخت افزاری عالی و با سیستم عامل اندروید هستید و نگران هزینه آن نیستید به شما خرید گوشی سامسونگ را پیشنهاد می کنیم.

شرکت سونی یکی دیگر از برندهای نام آشنا می باشد. این کمپانی با خریداری کردن شرکت اریکسون باعث حضور پر رنگ و مستحکم خود در بازار فروش شد. همیشه سخت افزار قدرتمند این شرکت زبان زده همه بوده و هست. همچنین مقاومت فیزیکی بالا در برابر گرد و خاک، مایعات و دوربین بسیار با کیفیت آن سبب مشهور شدن این برند شده است. اما گوشی های سونی در حد سامسونگ تنوع ندارند. اگر دنبال یک گوشی با مقاومت فیزیکی بالا و دوربین با کیفیت برای خرید هستید این شرکت بهترین گزینه خواهد بود.

در این بخش از راهنمای خرید گوشی موبایل به برند چینی هواوی که در چند سال اخیر وارد بازار فروش شده می پردازیم. گوشی هواوی از مشخصات بالا و در قیمت مناسب ارائه شده است. موبایل های پرچمدار و میان رده از ویژگی های این کمپانی بوده و گوشی های بسیار قدرتمند و با کیفیت آن باعث رقابت با دیگر برندهای معتبر شده و حرفی برای گفتن در میان آن ها پیدا کرده است.

مشخصات فنی که برای خرید گوشی موبایل لازم است

برای اینکه در راهنمای خرید گوشی موبایل به نتیجه لازم برسید باید به مشخصات فنی گوشی مورد نظر توجه لازم را داشته باشید که ما در اینجا به فاکتورهای مورد نظر آن خواهیم پرداخت.

پردازنده و رم

از مهم ترین موارد مورد بررسی در سنجش قدرت پردازنده گوشی تعداد هسته ها و توان پردازش هر کدام از آن و میزان رم به کار رفته در دستگاه می باشد. پردازنده موبایل از دو هسته شروع و تا به هشت هسته می رسد. البته با وجود چیپست های 64 بیتی موجود در بازار تعداد هسته ها به 6 و 10 نیز خواهد رسید. اگر پردازنده گوشی قوی و میزان رم بالا باشد، می توان هر برنامه پردازشی را که بخواهید پاسخگو خواهد بود. اگر موبایل مورد نظرتان دارای 2 گیگ رم و یا در برخی مدل های قدرتمند 3 گیگ باشد قدرت پردازش بالایی را به دستگاه می دهد. اگر قصد انجام بازی های سنگین را روی گوشی دارید، حداقل پردازشگر چهار هسته ای و رم 2 گیگابایتی برای آن لازم است.

اگر قصد اجرای برنامه های کاربردی ارتباطی و اجتماعی مانند: اینستا، تلگرام و واتساپ و... را دارید رم مورد نیاز برای موبایل یک گیگ می باشد. پس باید رم و قدرت پردازش گوشی جوابگوی استفاده شما از گوشی باشد چنانچه موبایل شما مدام هنگ می کند علت آن پایین بودن مقدار رم و پردازشگر دستگاه است و باید برای راهنمای خرید گوشی موبایل بهتر اقدام کرده و دستگاه جدیدی را خریداری کنید.

فضای ذخیره سازی و حافظه

حافظه داخلی دستگاه یکی دیگر از فاکتورهای خرید گوشی موبایل می باشد. اگر از افرادی هستید که برنامه های زیادی را روی گوشی نصب می کنید و همچنین طرفدار موسیقی و فیلم می باشید باید به فکر گوشی با حافظه ذخیره سازی و فضای زیاد نیازمندید پس در هنگام خرید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید. در حال حاضر گوشی اپل ، گوشی سامسونگ ، گوشی شیائومی و برندهای مطرح جهان این مورد را بسیار مورد توجه قرار داده اند.

کیفیت صفحه نمایش و اندازه

اندازه صفحه نمایش در راهنمای خرید گوشی موبایل از اهمیت زیادی برخوردار است. صفحه نمایش گوشی از 3.5 اینچ تا 5.5 رده بندی می شود. اگر از جمله افرادی هستید که برایتان مهم خواهد بود که با یک دست گوشی را در دست بگیرید و کارهای روزمره را انجام دهید به شما صفحه نمایش کوچک با 3.5 اینچ تا 4.7 اینچ را پیشنهاد می کنیم. مزایای آن نیز مصرف شارژ پایین و کوچک بودن موبایل است. اما اگر طرفدار گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ باشید مصرف شارژ بالا و جا نشدن در یک دست از معایب آن بوده ولی کار کردن با آن لذت بخش خواهد بود.

شبکه ارتباطی و ساپورت تعداد سیم کارت

برای خرید گوشی موبایل شبکه ارتباطی که با آن به اینترنت پرسرعت و دسترسی آسان به سایت ها و شبکه های اجتماعی متصل شوید. پس اگر جز افرادی هستید که به اینترنت پرسرعت نیاز دارید و در مکانی خارج از دسترسی به وای فای حضور دارید به داشتن گوشی که از نسل 4G و جدیدترین نسل 5G پشتیبانی کند.

گوشی هایی که دو سیم کارت را ساپورت می کنند هنگام آنتن دهی شارژ بیشتری را مصرف خواهند کرد. هرچند زیاد تاثیر گذار نیست. هزینه های برون شهری اپراتور را با موبایل دارای دو سیم کارت را نمی پردازید.

دوربین باتری و طول عمر آن

دوربین یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که در هنگام راهنمای خرید گوشی موبایل به آن باید توجه کافی را داشته باشید. در مدل هایی که به آن اشاره کردیم دوربین با کیفیت بالا از قابلیت های آنان خواهد بود و همین انتخاب را از بین آن ها سخت خواهد کرد. ساده ترین راه برای تشخیص دوربین خوب اندازه مگاپیکسل آن است. اما هستند دوربین هایی با 16 مگاپیکسل مانند سامسونگ S6 که عملکرد بهتری نسبت به دوربین 20 مگاپیکسلی دارد. پس افراد علاقه مند به عکاسی باید دقت بیشتری نسبت به وضوح و دقت دوربین به خرج دهند.

اساسی ترین مساله برای خرید گوشی موبایل باتری به کار رفته در آن خواهد بود. ظرفیت باتری را باید با توجه به سایز صفحه نمایش و قدرت پردازشی آن سنجید چرا که نقش اساسی در مصرف شارژ گوشی را دارند. پس هنگام خرید به ظرفیت به کار رفته در باتری توجه نمایید هرچه این ظرفیت بالاتر باشد باتری بادوام تری را در اختیار خواهید داشت. فاکتور دیگر در طول عمر باتری سیستم عامل و رابط های کاربری اختصاصی کمپانی می باشد. که هر کدام در رابط کاربری خود گزینه ذخیره انرژی را دارند که با انتخاب آن نور صفحه نمایش و قدرت پردازشی به حداقل میزان خود خواهد رسید

منبع:https://medad.io/@hakanmobile1398/قبل-از-خرید-گوشی-موبایل-به-این-نکات-دقت-کنید/

Shiva بازدید : 46 دوشنبه 06 مرداد 1399 نظرات (0)
 

نقد و بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

 

گوشی سامسونگ گلکسی A50s از میان ‌رده‌های جدید برند سامسونگ از کشور کره جنوبی است. گوشی A50 نسبت به گوشی سامسونگ گلکسی A50 که شش ماه پیش از آن عرضه شده بود، موفق‌ تر عمل کرده است. ممکن است این زمان زیاد به نظر نرسد، اما در عرصه رقابت سریع گوشی‌ های هوشمند، زمان زیادی است.

گوشی A50s  تقریباً همان A50 ، با کمی تغییرات کلیدی است. شرکت سامسونگ، رزولوشن دوربین جلو و دوربین اصلی پشتی را بالا برده تا در سطح رقبای هم ‌رده خود قرار گیرد. پردازشگر نیز کمی جدید‌تر، و اساس طراحی مشابه مدل قبلی‌ است، اما رنگ ‌آمیزی جذاب جدیدی در آن مشاهده می ‌شود. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی هاکان موبایل قصد داریم به بررسی تخصصی گوشی ساموسنگ گلکسی a50s بپردازیم و شما را بیشتر با قابلیت ها و مشخصات این گوشی آشنا سازیم. پس با ما همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

بدنه : جلو از گوریلا گلس 3، فریم و بدنه از جنس پلاستیک.

نمایشگر : 6.4 اینچی Super AMOLED ، نسبت 19.5:9، فول ‌اچ ‌دی پلاس (2340×1080 پیکسل).

دوربین پشتی : سه‌ گانه. اصلی 48 مگاپیکسلی؛ f/2.0، PDAF . 8 مگاپیکسلی؛ f/2.2 ، اولتراواید. 5 مگاپیکسلی؛ f/2.2 ، سنسور تشخیص عمق.

فیلمبرداری : 4K  با سرعت 30 فریم در ثانیه.

دوربین سلفی : 32 مگاپیکسلی، f/2.0 ، فوکوس ثابت.

پردازنده : تراشه 10 نانومتری اگزینوس 9611 Octa  ، پردازنده هشت هسته‌ ای ‌(‌4 هسته Cortex-A73  و 4 هسته Cortex-A53 )، GPU Mali-G72 MP3 .

حافظه : داخلی 128 گیگابایت، رم 4 گیگابایت / داخلی 128 گیگابایت، رم 6 گیگابایت؛ قابل ارتقاء تا 512 گیگابایت با پشتیبانی کارت microSD .

سیستم عامل : اندروید 9.0 پای؛ رابط کاربری One UI  سامسونگ.

باتری : 4000 میلی‌ آمپر ساعتی ؛شارژ سریع 15 واتی.

امکانات ارتباطی : دو سیم‌کارت و تک سیم‌کارت؛ دارای LTE ، USB-C 2.0 ، وای‌فای a/b/g/n/ac ، GPS + GLONASS + BDS ، نسخه 5.0 بلوتوث، NFC .

متفرقه : اسپیکر، حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش.

همانطور که از حرف “s” در این مدل پیدا است، این گوشی یک آپدیت کوچک از نسخه شش ماه پیش آن است. اینکه چه تغییراتی در آن داده شده و چه امکاناتی به آن اضافه شده را در ادامه‌ بررسی خواهیم کرد. پس همچنان با ما دز سایت هاکان موبایل همراه باشید.

مشخصات فنی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A50s

گلکسی A50s  یک بدنه مشابه A50  دارد. در جلو، نمایشگر بزرگ و لب ‌به لب با حاشیه ‌ها، با ناچ U  شکل در بالای آن دیده می‌شود. در لبه‌ پایین، یک حاشیه نسبتاً بزرگ را می ‌بینید اما طوری نیست که زیاد به چشم بیاید. پشت گوشی، جایی است که سامسونگ تصمیم به ایجاد تغییر در آن گرفته است. این قسمت هنوز نمای باشکوه مدل قبلی را دارد، اما اکنون الگوهای هندسی را در سطوح مختلف بازتاب می ‌کند.

افکت کلی، حداقل تا زمانی که آن را در دست بگیرید، بسیار جذاب است. پس از آن، تقریباً یک دقیقه طول می ‌کشد تا کل سطح با اثر انگشت و لکه ‌ها پوشش داده شود. به سادگی این لکه‌ ها تمیز می ‌شود، اما پس از مدتی می ‌بینید که تمیز کردن آن بی ‌فایده است و باید دست از این کار بردارید. مثل گوشی A50 ، تمام بدنه A50s  بجز نمایشگر از پلاستیک ساخته شده است. به وضوح، این بدنه حس شیشه یا فلز موجود در سایر رقبا را به کاربر القا نمی ‌کند. به هر حال، دوام پلاستیک نسبت به سایر بدنه‌ ها از دوام بیشتری برخوردار است و اگر شما کسی هستید که گوشی را زیاد رها می ‌کنید، اتفاقاً گزینه مناسبی برایتان خواهد بود.

همچنین این بدنه پلاستیکی، به کاهش وزن نیز کمک می ‌کند. وزن دستگاه کمتر از 170 گرم است که نسبت به سایر رقبای هم‌رده، مثل Redmi K20 با وزن حدود 190 گرم، بسیار کمتر است چرا که در این گوشی از شیشه و فلز استفاده می ‌شود. با ضخامت 7.7 میلی‌متر، این گوشی بسیار نازک است.

همانطور که برای یک گوشی در این رنج قیمتی انتظار می ‌رود، A50s ضد آب و گرد و خاک نیست. اگر این چیزی است که شما می‌خواهید، باید کمی هزینه بیشتر بپردازید.

Design of Samsung Galaxy A50s

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A50s

صفحه نمایش A50s  نیز مشابه همان مدل قبلی یعنی، A50  است. این نمایشگر 6.4 اینچی، دارای رزولوشن 2340×1080 بوده و از نوع Super AMOLED  با یک ناچ U  شکل در بالای آن است. این صفحه نمایش یک چیدمان معمولی RGBG  میان-پیکسل در یک الگوی الماسی دارد که به معنی آن است که یک رزولوشن کامل را نخواهید داشت، اما در این تراکم پیکسل، دیدن آن دشوار است.

کیفیت این پنل عالی و دارای کالیبراسیون رنگ است. وقتی تلفن در حالت پیش ‌فرض بسیار دقیق Natural mode  قرار دارد، فضای رنگ به هدف sRGB  می‌رسد. اگر می‌خواهید اشباع رنگ غیر ضروری تری داشته باشید، می‌توانید تنظیمات را به حالت Vivid  تغییر دهید،  این حالت همچنین به شما کنترل درجه ‌حرارت رنگ سفارشی می ‌دهد، ما ترجیح می ‌دهیم به حالت طبیعی تکیه کنیم و به شما توصیه میر‌کنیم که همین کار را انجام دهید.

با کنار گذاشتن دقت رنگ، این پنل در جهات دیگر بسیار خوب عمل می‌کند، مثلاً میزان دید در فضای بیرون و زاویه دید بسیار خوب است. متاسفانه، در حالی که سیستم‌ عامل مدیریت و گستردگی رنگ را پشتیبانی می‌ کند، صفحه نمایش اینطور نیست و شما قادر به تجربه رنگ ‌های گسترده در برنامه ‌های سازگار نیستید. همچنین این نمایشگر از HDR  پشتیبانی نمی‌کند.

برخلاف این مسائل، نمایشگر گلکسی A50s  تجربه یک مشاهده یکدست را ارائه می ‌دهد که برای گوشی موبایل در این رده بسیار عالی است.

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A50s

سنسور اثر انگشت گوشی a50s

در کنار کیفیت عکس‌ها، صفحه نمایش A50s  دارای یک سنسور اثر انگشت درون صفحه است. برخلاف سنسور اولترا سونیک در گلکسی S10  و گلکسی Note10 ، سنسور این گوشی اپتیکال است.  متأسفانه سنسور A50s  زیاد خوب نیست و کند‌ترین سنسوری است که تا به حال مشاهده کردید. این مشکل بخاطر سنسور نیست، بلکه خود تلفن بعد از اسکن، نیاز به کمی زمان برای روشن شدن دارد. زمان روشن شدن گوشی از حد معمول بسیار بیشتر است. سامسونگ در اینجا واقعا نیاز به بهینه ‌سازی نرم‌افزار دارد چون تجربه کلی استفاده از سنسور اثر انگشت بسیار کند و سنگین است.

نرم‌ افزار گوشی سامسونگ گلکسی A50s

گلکسی A50s  با نسخه 1.5 از One UI  سامسونگ  بر پایه اندروید   Pie9.0  ارائه می‌شود. One UI یک افزوده جدید برای دستگاه‌های سامسونگ در سال 2019 بود و به سادگی بهترین تجربه را برای سامسونگ به ارمغان آورد. طراحی UI  سازگار، شهودی و به طور  کلی خوب است. اگر سامسونگ آن را به تنهایی به کار می ‌برد، یکی از بهترین تجارب نرم ‌افزاری در پلتفرم اندروید به شمار می ‌رفت.

متأسفانه، گلکسی A50s  با دسته‌ای نرم‌افزار bloatware  همراه است که فضای زائد زیادی از گوشی را اشغال می ‌کند و مدام خواهان نصب نرم ‌افزارهای بیشتر است.  در حالی که این چیزی نیست که در دستگاه های پرچمدار پریمیوم شرکت مشاهده کنید، بودجه سامسونگ و پیشنهادات میان رده سامسونگ، اغلب با برنامه های تبلیغاتی متعددی که از قبل نصب شده اند به همراه پیشنهادهایی برای نصب، ارائه می شود. این دقیقاً مشابه تبلیغاتی که در MIUI  می‌بینید نیست، اما تا حدی نزدیک است.

البته امکان حذف بسیاری از برنامه‌های حجیم و نصب نکردن پیشنهادها وجود دارد. اما شما هنوز با برنامه‌ هایی از مایکروسافت و فیسبوک که نمی توان آن‌ها را نصب کرد، درگیر هستید. فیسبوک همچنین برنامه ‌های پنهان نصب‌ شده دیگری روی گوشی دارد که برای به‌روزرسانی در پس‌ زمینه طراحی شده‌اند، حتی اگر در در فروشگاه ‌های گوگل یا سامسونگ آن‌ها را آپدیت نکنید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات برنامه‌ها، آن‌ها را غیرفعال کنید.

نکته:

البته که بسیاری از این رفتارها وابسته به بازار هستند، اما شرکت کردن سامسونگ در چنین برنامه‌ای جای تأسف است. با توجه به افزایش نگرانی‌ها در امنیت و حریم خصوصی، باید بیشتر مواظب برنامه‌ هایی که روی گوشی خود نصب می ‌کنیم، باشیم. درست نیست که تلفن‌ های خود را با دسته ‌ای از برنامه‌ ها پر کنید که بسیاری از آن‌ها تا حد زیادی ناشناخته هستند و لزوما در مورد کاری که با داده‌های شما می ‌کنند، اطلاعاتی ندارید. انتظار می‌ رود که سامسونگ در این زمینه بهتر عمل کند.

نرم‌ افزار گوشی سامسونگ گلکسی A50s

عملکرد گوشی گلکسی ای 50 اس

گلکسی A50s  از اگزینوس 9611 بهره می‌ برد که آپدیت جدیدی از نسخه اگزینوس 9610 در گلکسی A50  است. همچنین از نظر حافظه نیز مشابه نسخه قبلی بوده و با یک رم 4 گیگابایت و حافظه 64 یا 128 گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از کارت microSD  همراه است.

در عملکرد و اجرا، گاهاً گلکسی A50s  ناامید کننده است. تلفن، حتی در زمان انجام کاری ساده مثل جستجو در برنامه گوگل دائماً کند می‌شود. همچنین برنامه‌هایی که در دستگاه‌ های میان ‌رده اگزینوس معمول هستند، کند می‌شود. در حالی که در دستگاه ‌های اسنپدراگون این مسئله بهینه‌سازی می ‌شود. مثلاً برنامه ‌ای مثل تویتر که در گوشی ‌های اسنپدراگون خیلی عملکرد خوبی دارد، در A50s  بسیار کند است.

اگزینوس 9611 در A50s  با این قیمت اصلاً مناسب نیست و انتظار می‌رود کمی قوی ‌تر و سریع ‌تر شود تا بتوان آن را رقیبی برای اسنپدراگون 730 یا حتی اسنپدراگون 712 دانست که هردوی آن‌ها بسیار سریع‌ تر هستند. نرم‌افزار و رابط کاربری One UI  نیز همچنین به نظر می‌رسد که برای این سخت‌ افزار بهینه نشده و گاهاً بسیار سنگین به نظر می‌رسد.

در بازی کردن با گوشی، گلکسی A50s  عملکرد خوبی دارد. بازی‌هایی مثل پابجی قابل اجرا هستند، اما حتی در پایین ‌ترین سطح، ما نمی ‌توانستیم پیوسته با سرعت ۶۰ فریم بر روی دستگاه بازی را اجرا کنیم. به هر حال، در بازی ‌های معمول، سخت‌افزار را می ‌توان مناسب و توانا دانست و نمایش آن بسیار خوب است.

 

صدا و اسپیکر گوشی galaxy a50s

در عملکرد صدا، گلکسی A50s  خوشبختانه یک جک هدفون دارد. سامسونگ یک هندزفری نه چندان با کیفیت را در جعبه گوشی قرار می‌دهد که صدای آن زیاد خوب نیست اما خب می ‌توانید جداگانه یک هندزفری برای آن خریداری کنید. متأسفانه اسپیکر پایین گوشی کیفیت صدای پایینی دارد. این اسپیکر صدایی ضعیف و ملایم دارد که بدون در نظر گرفتن حجم آن آزاردهنده به نظر می‌رسد و مستقیم به ته گوشی می‌رسد، که باعث می‌شود این صدا در تماشای فیلم و بازی کردن نامتعادل باشد. به همین دلایل است که ما وجود جک هدفون در گوشی را مهم می‌دانیم.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A50s

گوشی گلکسیA50s  دارای یک مجموعه دوربین سه‌ گانه در پشت بدنه است که شامل؛ دوربین 48 مگاپیکسلی واید، لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق می‌باشد. دوربین جلو و دوربین پشتی اصلی قادر به فیلمبرداری 4K  هستند، اما دوربین اولتراواید تنها با کیفیت 1080p  فیلمبرداری می‌کند.

برنامه دوربین در گلکسیA50s  مشابه دیگر گوشی ‌های اخیر سامسونگ است. استفاده رابط کاربری بسیار ساده و راحت است. حالت‌های مختلف دوربین اصلی در پایین صفحه را می‌توان شخصی‌سازی کرد که به این معنی است که شما می‌توانید هرکدام را انتخاب و یا حذف کنید. جابجایی بین دوربین اصلی و اولتراواید با شاتر امکان‌پذیر بوده و دسترسی آن ساده است. همچنین این برنامه دارای یک حالت Pro  است که در این گوشی گزینه‌های زیادی برای شخصی‌سازی پیش روی شما نمی‌گذارد.

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A50s

عکسبرداری در روز با galaxy a50s

کیفیت تصاویر در نور روز خوب است اما بی ‌نقص نیست. در این عکس‌ها سعی شده نویزها کاهش داده شود که با کاهش زیاد جزئیات همراه است. سپس با تیز شدن لبه ‌ها سعی در جبران این مشکل دارد.

به هر حال این‌ها چیزهایی هستند که تنها اگر از فاصله خیلی نزدیک به تصاویر نگاه کنید، متوجه آن می‌شوید. علاوه بر جزئیات، محدوده دینامیکی، رنگ و کنتراست نیز بسیار تأثیرگذار هستند. این ‌ها سبب می‌شود تا ظاهر عکس‌ها خوب بوده و بر روی گوشی و یا در اشتراک آن‌ ها، کیفیت خوبی داشته باشند. برای بسیاری از مردم، سطح کیفیت تصویر در اینجا کافی خواهد بود.

حالت HDR  در گوشی عملکرد خوبی دارد. این حالت به بیرون کشیدن جزئیات در سایه‌ ها و همچنین بهبود هایلایت ‌ها کمک می‌ کند.

گوشی به شما اجازه دسترسی به تصویربرداری با رزولوشن 48 مگاپیکسل را می‌دهد اما در حالت پیش‌فرض، به نظر می ‌رسد تصاویر با کیفیت 12 مگاپیکسل ذخیره شوند. به نظر می‌رسد که کیفیت 48 مگاپیکسلی در حالت پرو در دسترس باشد اما در حالت پرو، تصاویر فاقد بسیاری پردازش ‌های حالت معمول عکس هستند و باعث می ‌شود که نتایج نهایی چندان قابل استفاده نباشد، مگر اینکه به صورت دستی آن‌ها را ویرایش کنید.

عکسبرداری در روز با galaxy a50s

عکسبرداری در شب galaxy a50s

در نور کم، کیفیت تصاویر همچنان خوب است. کاهش نویز در اینجا کاملاً مخرب عمل کرده و جزئیات تصاویر را همراه نویز‌ها از بین می‌برد. نتایج نهایی به نظر می‌رسد که یک حالت زیبایی روی آن اعمال شده باشد اما در نهایت قابل استفاده بوده و برای اشتراک گذاری مناسب هستند.

همچنین دوربین دارای یک حالت شب است که در حال حاضر تنها یک حالت عکسبرداری است که در دستگاه‌ های گلکسی قدیمی هم وجود دارد. حالت شب به طور قابل ‌توجهی تصاویر تاریک را بیشتر از آنچه که حالت عکس استاندارد انجام می ‌دهد، روشن نمی‌ کند، اما به تمیز کردن تصاویر کمک می ‌کند و همچنین محدوده دینامیکی را تنظیم خواهد کرد. متاسفانه، یک برش کوچک در این حالت وجود دارد، بنابراین شما ممکن است نیاز داشته باشید که در برخی شرایط یک قدم عقب بروید.

عکسبرداری در شب galaxy a50s

دوربین اولتراواید در گوشی گلکسی A50s

دوربین اولتراواید نیز عملکرد ایده‌آلی دارد. البته برخی مشکلات هم وجود دارد، مثلاً؛ جزئیات کاهش یافته، محدوده دینامیکی بدون HDR  ضعیف است و در اطراف لبه ‌ها کمی انحراف وجود دارد که در برنامه دوربین نیز قابل اصلاح نیست. به هر حال، تصاویر همچنان خوب به نظر می ‌رسد که تا حد زیادی بخاطر رنگ خوب و کنتراست است و محدوده دینامیکی حتی با وجود چشم‌انداز گسترده، با فعال کردن HDR  بسیار ارتقا می‌یابد.

در گلکسی A50s ، فیلمبرداری با کیفیت 4K  انجام می ‌گیرد. این فیلمبرداری از دوربین اصلی بسیار خوب است اما به نظر می‌رسد لبه ‌ها بیش از حد تیز شده باشد که با این کیفیت 4K  نیاز به این کار نیست اما برای کاهش نویزها آن را انجام می ‌دهد.

دوربین اولتراواید در گوشی گلکسی A50s

فیلمبرداری با گوشی گلکسی ای 50 اس

فیلم‌های4K   متأسفانه ثبات ندارد و اگر ثبات و کیفیت آن برای شما مهم است، باید به وضوح پایین ‌تر یعنی 1080p  بروید. دو گزینه پیش روی شما قرار می ‌گیرد. انتخاب اول، فیلمبرداری عادی با رزولوشن 1080p  با ثبات مناسب است گه در تنظیمات می ‌توانید آن را فعال کنید. انتخاب دوم، رفتن به حالت Super Steady  است که کیفیت آن همان 1080p  است. این حالت، از دوربین اولتراواید استفاده می ‌کند. فیلم‌های 1080p  استاندارد (که با دوربین اصلی برداشت می‌ شود) ، همچنان از حالت Super Steady  که صاف هستند، برجسته‌ تر است.

همچنین این گوشی، دارای دو انتخاب برای فیلم‌های اسلوموشن است. شما می ‌توانید با دو سرعت 960 فریم در ثانیه و 240 فریم در ثانیه، با کیفیت 720p  فیلم‌های اسلوموشن ثبت کنید. فیلمبرداری با سرعت 960 فریم در ثانیه از درون ‌یابی برای رسیدن به نرخ فریم بالاتر استفاده می‌کند، بنابراین حرکت بسیار طبیعی به نظر نمی‌رسد، اما نتایج کلی هنوز کاملا قانع ‌کننده و قابل‌استفاده هستند.

جمع بندی نهایی

گوشی ساموسنگ گلکسی A50s به نظر می‌رسد یک گوشی هوشمند میان‌رده خوب باشد. تقریباً هر چیزی که انتظار داشته باشید، از جمله؛ یک چیدمان چند دوربینی در پشت، یک نمایشگر Super AMOLED  با رزولوشن بالا، گزینه‌ های ذخیره ‌سازی مناسب، و یک ظرفیت باتری قابل ‌توجه را دارا است. حتی یک جک هدفون هم دارد.

در استفاده این گوشی، کیفیت بالای نمایشگر که یکی از بهترین‌ ها در نوع خود است توجه ما را جلب کرد. کیفیت دوربین را اگرچه نتوانیم بهترین در نوع خود بدانیم، اما در کل قابل  قبول است. طراحی گوشی جذاب و زیبا بود و بدنه پلاستیکی آن با دوام است.

متأسفانه عملکرد دستگاه به طور قابل توجهی از انتظار ما پایین ‌تر بود. نرم‌افزار نیز با برنامه ‌های حجیم و بلااستفاده همراه بود و به نظر می ‌رسید با سخت‌افزار آن بهینه‌ سازی نشده است. چیزهای دیگری که ناامید کننده بود؛ کیفیت پایین اسپیکر و عملکرد کند سنسور اثر انگشت است.

در انتها، این گوشی احتمالاً یک انتخاب خوب برای کسی است که تنها می ‌خواهند یک تلفن همراه هوشمند از سامسونگ داشته باشد. به هر حال ما فکر می‌کنیم گزینه‌ های مناسب بهتری در این رنج قیمتی وجود داشته باشد. برای خرید گوشی ساموسنگ Galaxy A50s می توانید از طریق فروشگاه آنلاین هاکان موبایل اقدام نمایید.

منبع:https://hakanmobile.com/review-samsung-galaxy-a50s/

تعداد صفحات : 5

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 48
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 24
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 99
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 1,198
  • بازدید کلی : 11,977